کد خبر: ۲۱۴۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹

معاون رییس‌جمهور: دولت در حقوق شهروندی، از نظر حوزه استفاده خواهد کرد

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد:دولت تلاش می کند در زمینه حقوق شهروندی از نظر حوزه های علمیه استفاده کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در دیدار معاون حقوقی رئیس جمهور با مسئولان حوزه های علمیه خواهران الهام امین زاده با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر اجرا و رعایت حقوق شهروندی اظهارداشت: رئیس جمهور به صورت جدی پیگیر این موضوع است و نگاه تبلیغاتی به این مسئله وجود ندارد.

وی گفت: رئیس جمهور مایل است حقوق شهروندی در همه دستگاه‌ها جریان یابد و رعایت شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: در زمینه حقوق شهروندی دولت مایل است از نظرات حوزه های علمیه استفاده کند.

در این دیدار حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد با تشریح فعالیت های مرکز تحقیقات زن و خانواده عنوان کرد: این مرکز در راستای بررسی و مطالعه جریان‌های مختلف روز در حوزه زنان فعالیت می‌کند و در حال حاضر کتابخانه مطالعات جنسی این مرکز در قم دایر است و تلاش می‌کنیم این کتابخانه را تا چند ماه آینده با 4هزار جلد کتاب در تهران نیز فعال کنیم.

مسئول مرکز تحقیقات زن و خانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران افزود:بانک اطلاعات علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده با 8 هزار و 500 مقاله در 200 هزار صفحه بر روی پایگاه اینترنتی این مرکز قرار گرفته است و تا چند ماه آینده شناسه تمام کتب، پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌ها و متن مقالات مرتبط با فعالیت این مرکز را در پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز تحقیقات زن و خانواده جهت استفاده پژوهشگران قرار می دهیم.

وی با اشاره به این‌که با تفاهم صورت‌گرفته میان این مرکز و دانشگاه ادیان و مذاهب، برای نخستین بار دوره دکتری در رشته مطالعات زنان راه‌اندازی شده است، گفت: دانشجویان این مقطع با گرایش‌هایی از جمله حقوق زن در اسلام و مطالعات نظری جنسی ویژه دارندگان مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها که دارای مدرک سطح دو حوزوی نیز هستند، پذیرفته شده‌اند.

زیبایی نژاد در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اتخاذ رویکرد تقریبی در مسائل استراتژیک فرهنگی میان کشورهای مختلف به منظور کاهش آسیب‌های فرهنگی در جامعه اظهار داشت: زمانی پیشنهادهای نگران‌کننده در مورد مسائل فرهنگی مانند موضوع همجنس‌گرایی و خانواده گسترده در جامعه از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی مطرح می‌شد اما امروز این پیشنهادها از کشورهای آفریقایی که در واقع کشورهای جهان سوم هستند، مطرح می‌شود و این هشداردهنده است.

وی گفت:در صورتی که دیدگاه تقریبی میان کشورهای مختلف ایجاد شود می‌توان در محورهای مختلف نظیر اقتصاد، فرهنگ و اجتماع تاثیرگذار بود، زیرا مقوله‌ای مانند مصرف، علاوه بر فرهنگ در اقتصاد نیز تاثیرگذار است؛ اگرچه هدف ما از تقریب دست یافتن به وحدت می باشد.

در این دیدار همچنین اصغر عبداللهی معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به تاکید دولت بر ارتباط با حوزه اظهار داشت: باید کشاننده‌ها در این ارتباط و تعامل از سوی دولت ایجاد شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه ادامه داد: 29 هزار و 500 مدرسه آموزش و پرورش زیر پوشش فعالیت‌های بانوان طلبه هستند.

معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به مطرح شدن بحث اعتدال از سوی دولت، اضافه کرد: اعتدال در حوزه نهادینه شده است و نظر حوزه نسبت به دولت مساعد است. رئیس جمهور برآمده از حوزه است و یک شخصیت حوزوی به حساب می‌آید.

وی با بیان این‌که اگر ظرفیت‌های تعاملی فعال شود، استفاده از ظرفیت‌ها روی ریل قرار می‌گیرد، افزود:دولت باید در تعامل با حوزه که جوهره دین را در جامعه نهادینه می‌کند فعال‌تر شود.

در این دیدار حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز با اشاره به آثار فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران در جامعه اظهار داشت: در حال حاضر فارغ التحصیلان مقطع سطح دو(کارشناسی) حوزه‌های علمیه خواهران در سطح عمومی جامعه، آموزش و پرورش، مجامع دینی، خانواده‌ها و محافل مذهبی با موفقیت عمل می‌کنند.

به گزارش ایسنا؛ وی با اشاره به اینکه مقطع سطح چهار (دکتری) حوزه‌های علمیه خواهران از امسال راه‌اندازی می‌شود، افزود: این مقطع در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف از جمله گرایش‌های فقه قضا،‌ فقه خانواده و فقه سلامت راه‌اندازی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین