کد خبر: ۲۱۴۹۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳

وزیر خارجه آلمان مذاکرات هسته‌ای با ایران را مثبت ارزیابی کرد

وزیر امور خارجه آلمان گفت که جدیدترین دور مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهانی آغاز گفت‌وگوهایی «جدی» و «اساسی» در مورد برنامه هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان خواستار پیشرفت فوری مذاکرات شد و گفت: مذاکرات ژنو امید ما را مبنی بر این که رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک امکان‌پذیر است، تقویت می‌کند؛ راه حلی که به طور کامل نگرانی‌های ما در مورد ماهیت برنامه هسته‌یی ایران را از بین ببرد.

به گزارش شبکه خبری پرس تی وی، ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان) روز چهارشنبه مذاکرات دو روزه درباره برنامه هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران را در ژنو به پایان رساندند. دو طرف توافق کردند که بار دیگر در ۷ و ۸ نوامبر (۱۶ و ۱۷ آبان) در این شهر سوئیس با یکدیگر دیدار کنند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در یک نشست خبری در پایان مذاکرات گفت: امیدورایم افق‌های تازه‌ای را باز کنیم. وضعیت جامعه بین‌المللی برای حل و فصل این موضوع راه حلی درازمدت را طلب می‌کند. ما در نیویورک و ژنو با این ذهنیت وارد مذاکرات شدیم و نمایندگان ۳+۳ اراده لازم و سیاسی را برای پیشبرد این فرایند نشان داده‌اند.

وی همچنین این مذاکرات را «فشرده» و «پر ثمر» توصیف کرد اما به جزئیات آن اشاره‌ای نکرد.

از سوی دیگر، کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن مثبت ارزیابی کردن مذاکرات، آن را «مفصل ترین» و «پرمحتوا ترین» مذاکرات برگزار شده بین دو طرف توصیف کرد و گفت که گروه 1+5 با دقت در حال بررسی پیشنهاد ایران هستند.

اشتون ضمن اینکه پیشنهاد ایران را یک «همکاری مهم» توصیف کرد: گفت، دو طرف توافق کردند که جزئیات آن را فاش نسازند.

به گزارش ایسنا؛ ظریف پیشنهاد ایران تحت عنوان «پایانی بر یک بحران غیر ضروری، آغازی برای افق‌های جدید» را روز سه شنبه در جریان نشستی غیر علنی به نمایندگان قدرت‌های جهان ارائه داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین