کد خبر: ۲۱۴۹۸۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷

گرانترین شهرهای اروپا برای اجاره اتاق دانشجویی

یکی از کابوسهای دانشجویانی که اروپا را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند اجاره اتاق است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: هادی معیری نژاد در خبرآنلاین نوشت: سایت فرانسوی etudiant.fr در گزارشی به بررسی و مقایسه قیمت اجاره بهای یک آپارتمان یا به عبارت بهتر یک اتاق حدودا بیست متری مبله در جای جای اروپا پرداخته است

در این گزارش لندن با782 یورو بالاترین نرخ و بخارست رومانی با 276 یورو کمترین نرخ را داشته اند البته این نرخ ها مربوط به نقاط شهری است و هرچه به طرف حومه نزدیک شوید از این نرخ کاسته و به نرخ حمل و نقل اضافه خواهد شد.

اما گرانترین شهرها برای دانشجویان به قرار زیر است

لندن - پایتخت یکی از مراکز اصلی سرمایه داری اروپا گران ترین شهر برای دانش جویان از نظر مسکن است (782 یورو به طور متوسط) است . در زوم های دورتر لندن این نرخ به حدود 550 یورو می رسد.

لندن
مسکو - پایتخت روسیه همینطور هم شهر گرانیست چه برسد به دانشجویانی که برای تحصیل مجبورند در این شهر اتاق بگیرند در این شهر اجاره اتاق 756 یورو آب می خورد.

مسکو
پاریس - پایتخت فرانسه شهر عشق و رویاست اما برای دانشجویان یک کابوس مجسم است با اجاره 740 یورو، برای بیست متر اتاق در رتبه سوم خود را قرار داده است.

پارس
استکهلم- پایتخت سوئد که به ونیز شمال اروپا شهرت دارد نیز شهر گرانیست مخصوصا کومون های مرکزی که در آنها متوسط اجاره 688 یوروبرای یک اتاق کوچک است.

استکهلم
اسلو - پایتخت نروژ که کلا گرانترین شهر اروپاست برای اجاره هر اتاق دانشجویان 653 یورو باید بپردازند البته دانشگاههای رایگان امتیاز این کشور است.

اسلو
دوبلین - پایتخت ایرلندبا-متوسط 645 یورو برای دانشجویان نیز از شهرهای دانشجویی بسیار گران است.

دوبلین

آمستردام - پایتخت هلند با 579 یورو برای دانشجویانی که مجبورند در پایتخت این کشور اتاق بگیرند شهر گرانیست.

آمستردام
کپنهاگ - پایتخت دانمارک گرچه دارای دانشگاههای رایگان است اما با 577 یورو اجاره بها باز هم شهر گرانیست گرچه این کشور در بین کشورهای اسکاندیناوی ارزان ترین کشور از حیث ارزاق عمومی است.

کپنهاگ
رم - پایتخت ایتالیا با 540 یورو هزینه گرانترین شهر جنوب اروپاست.

رم

برن -سوئیس با 510 یوروهزینه اجاره در رتبه آخر طبقه بندی 10 تا از گرانترین شهرهای اروپاست.

برن

اما هزینه های بالای زندگی در این شهر باعث شده است حتی آخرین شهر این طبقه بندی هم برای خود کابوس شبانه دانشجویان کم پول تلقی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین