کد خبر: ۲۱۵۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۶

تمرین ماهنوردی فضانوردان در آب‌های مدیترانه + تصویر

آژانس فضایی اروپا دور جدید تمرینات آموزشی فضانوردان را در اعماق آب‌های دریای مدیترانه برگزار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شاید دیدن تصاویر فضانوردان در لباس فضانوردی و یک محیط خاکستری رنگ بیشتر تداعی کننده پیاده روی بر سطح کره ماه باشد، اما این تصاویر در حقیقت تمرینات آموزشی ماه نوردی را نشان می دهد که در اعماق آب های دریای مدیترانه برگزار شده است.

«ژان فرانسوا کلروی» و «هرو استونین» از فضانوردان آژانس فضایی اروپا (ESA) در این تمرینات، تجربه ماه نوردی «نیل آرمسترانگ» و «باز آلدرین» در مأموریت آپولو 11 را در اعماق آب‌ها شبیه‌سازی می‌کند.

شبیه‌سازی ماه‌نوردی فضانوردان در اعماق دریا تحت عنوان برنامه آپولو 11 زیر دریا (Apollo 11 Under The Sea) برگزار شد.

این برنامه با همکاری شرکت غواصی اعماق دریا Comex انجام شد و با تنظیم شناوری فضانوردان به یک ششم گرانش روی زمین در اعماق دریای مدیترانه، حالتی مشابه جاذبه ماه شبیه‌سازی شد.

در طول این تمرینات، فضانوردان از لباس های فضانوردی مخصوص که بر اساس لباس فضانوردی Orlan روسیه طراحی شده است، استفاده کردند.

به گزارش ایسنا؛ جمع‌آوری چندین نمونه خاک با کمک ابزاری مشابه ابزار مورد استفاده در مأموریت آپولو 11 بخش دیگری از تمرینات فضانوردان در اعماق دریا محسوب می‌شد.


به گفته مقامات ESA، این تمرینات گام نخست برای آموزش متخصصان در برنامه شبیه‌سازی راهپیمایی فضایی بر سطح ماه، مریخ و سیارک‌ها محسوب می‌شود.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین