کد خبر: ۲۱۵۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴

ظریف: خودداری از افشای جزییات پیشنهاد ایران به 1+5 نشانه صداقت و جدیت ماست

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با پایگاه خبری المانیتور با اشاره به گزارشاتی درباره جزییات احتمالی پیشنهاد ارائه شده توسط ایران در مذاکرات با کشورهای گروه 1+5، صحت این گزارشات را قویا رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و رییس هیات مذاکراتی ایران در گفت‌وگو با کشورهای 1+5 در گفت‌وگو با پایگاه خبری المانیتور گفت که "این‌ها گمانه‌زنی‌هایی است که نقطه اشتراکی با واقعیت ندارد" و بر موضع خود مبنی بر این که "خودداری ما برای افشا کردن جزییات پیشنهادمان نشانه صداقت و جدیت ما است" تاکید کرد.

ظریف در پاسخ به محفوظ ماندن منبعی که مدعی است از جزییات پیشنهاد ایران آگاه است گفت: هیچ یک از مقامات دخیل در مذاکرات هسته‌یی به صورت غیرقابل انتشار، صحبت نکردند. ما فقط حرف‌هایی زدیم که قابل انتشار بود.

وی چند ساعت پس از گفت‌وگو‌یش با المانیتور در صفحه فیسبوکش نوشت: منابع قابل اعتماد رسانه‌ها خود بسته‌ پیشنهادی را ندیده‌اند و بهتر است آن‌ها با ادعای آگاه بودن از جزییات پیشنهاد ارائه شده اعتبار خود را خدشه‌دار نکنند. محفوظ نگه‌داشتن جزییات مذاکرات به این مفهوم نیست که ما از افشای محتوای آن‌ها می‌هراسیم. می‌توانید مطمئن باشید که ما هیچ‌گونه نگرانی از علنی کردن آن چه در مذاکرات اتفاق افتاد نداریم. اما هدف این مذاکرات (به عقیده ما) رسیدن به یک درک است، نه پیروزی‌های (رسانه‌یی) موقتی.

ایران و کشورهای عضو 1+5 (آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه، چین و آلمان) سه‌شنبه و چهارشنبه در ژنو با یکدیگر دیدار و درباره برنامه هسته‌یی ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، در آغاز مذاکرات محمدجواد ظریف بسته پیشنهادی ایران را به غرب ارائه کرد ولی دو طرف درباره جزییات این پیشنهاد صحبت نکرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین