کد خبر: ۲۱۵۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۳

مرد اعدامی باید همکاری می‌کرد!

لازم است از این به بعد، محکومان به اعدام با نیروی انتظامی و قوه‌ قضاییه به‌شدت همکاری بکنند و سعی کنند درست اعدام بشوند و بمیرند و به فکر زنده شدن نباشند و اگر در سردخانه به هوش آمدند، همچنان به همکاری خویش ادامه بدهند و وانمود کنند مرده‌اند تا کشور به حاشیه دچار نشود!
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این روزها همه درباره‌ی گره‌ حقوقی حرف می‌زنند. می‌دانید که یک موادفروش اعدامی بعد از اعدام و سفر به دیار باقی، مجددا به دیار فانی بازگشته است و بعد از ۲۴ ساعت زنده شده و یک گره حقوقی ایجاد کرده است. یعنی معلوم نیست باید زنده بماند یا دوباره اعدام شود. این‌طور چیزی چون نادر است، قانون به صراحت درباره‌اش حرف نزده است. اصولا هر جا قانون حرف نمی‌زند و ساکت است، یعنی یا گره حقوقی ایجاد شده، یا آن محل برای ایجاد گره حقوقی مناسب است.

اما متأسفانه در جریان زنده شدن این فرد، نوعی از قانون‌گریزی هم دیده می‌شود. ایشان با زنده ‌شدنش توجه اغلب رسانه‌های داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است، در حالی که ما الآن مسائل مهم‌تری داریم که باید توجه‌مان به آن‌ها جلب شود. به نظرم لازم است از این به بعد، محکومان به اعدام با نیروی انتظامی و قوه‌ قضاییه به‌شدت همکاری بکنند و سعی کنند درست اعدام بشوند و بمیرند و به فکر زنده شدن نباشند و اگر در سردخانه به هوش آمدند، همچنان به همکاری خویش ادامه بدهند و وانمود کنند مرده‌اند تا کشور به حاشیه دچار نشود! چون الآن وضع طوری شده که برخی با شنیدن زنده شدن یک اعدامی هم جریان رسانه‌یی ایجاد می‌کنند، در حالی که در گذشته فقط با مرگ یک اعدامی جریان درست می‌کردند.

گره‌های قانونی در موارد دیگری هم در جامعه وجود دارد. مثلا وقتی یک مداح حرف‌های خارج از موضوع مداحی می‌زند، گره حقوقی ایجاد می‌کند!

حالا لابد می‌پرسید وقتی یک گره‌ حقوقی ایجاد شد، چه باید کرد؟ عرض می‌کنم که تنها راه دعاست. دعا کنید.

باقی بقای‌تان

منبع: رضا ساکی/ خبرگزاری ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین