کد خبر: ۲۱۵۲۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۲

رونمایی از گرانقیمت ترین اتومبیل دنیا +عکس

لامبورگینی از گرانقیمت ترین اتومبیلهای دنیا به عنوان یک مدل بسیار پرسرعت با قیمت 5 میلیون و 332 هزار و 800 دلار رونمایی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: لامبورگینی وننو رودستر یک هایبر اتومبیل با تعداد محدودی است که بدون سقف ساخته شده است. رودستر (roadster) به اتومبیلهای بدون سقفی گفته می شود که دارای ظرفیت 2 سرنشین هستند.



این خودرو توسط شرکت ایتالیایی لامبورگینی شبیه یک اتومبیل مسابقه ای طراحی شده اما کاملا خیابانی است.

لامبورگینی وننو رودستر را مجهز به قدرت 750 اسب بخاری و موتور V12 با ظرفیت 6.5 لیتری کرده است که این امر به موتور سرعت صرف تا صد 2.9 ثانیه ای داده که می توان گفت این سرعت از 354 کیلومتر در ساعات نیز بیشتر می شود.

این اتومبیل گرانقیمت از فیبرکربن سبک وزن ساخته شده، از مدل دارای سقف تنها سه دستگاه ساخته شده اما قرار است تعداد آن به 9 دستگاه برسد.



قیمت این دستگاه اتومبیل بیش از 10 برابر قیمت مدل آونتادور است و همین رقم می تواند یک فورد Fiestas 335 را خریداری کند. شرکت ایتالیایی لامبورگینی، وننو رودستر را یکی از استثنائی ترین ابراتومبیلهای اسپرت در تمام دوران توصیف کرده است.

این اتومبیل بدون سقف دارای یک پوشش غلطان روی سقف است که آن هم برای رعایت بهترین حد امنیت نصب شده است. طراحی این اتومبیل تا حد امکان روی ایرودینامیک و ثبات متمرکز شده است.

به گزارش مهر، این اتومبیل به عنوان بخشی از پنجاه سالگی لامبورگینی معرفی شد و فروش آن در سال آتی میلادی صورت می گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین