کد خبر: ۲۱۵۲۹۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
تامین اعتبار ده‌ها میلیارد دلاری در راه است

اخبار خوش فاینانسی نهاوندیان

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از ‌تامین اعتبار ده‌ها میلیارد دلاری پروژه‌های صنعتی و عمرانی از محل فاینانس خبر داد و گفت: جزئیات اخبار مربوط به این موضوع به زودی اعلام خواهد شد، ضمن اینکه در جلسه امروز هیات دولت موانع اجرای گشایش ال سی 30 درصدی بررسی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد نهاوندیان در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: منابع تامین مالی ده‌ها میلیارد دلاری از محل فاینانس برای پروژه های صنعتی و عمرانی مشخص شده است که به زودی خبرهای آن منتشر می شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: بخش خصوصی باید آماده کار شود تا اگر فرصتی فراهم شد بهانه نبود بخش خصوصی، فرصت را از این بخش به بخش دولتی منتقل نکند.

به گفته نهاوندیان، بخش خصوصی باید مطالعات خود را به مرحله عملیاتی نزدیک کند و از تجربه سایر کشورها نیز بهره گیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در عین حال گفت: در مورد ال‌سی 30 درصدی برای واردات و برخی بندهای مصوبه 35 بندی رونق اقتصادی دولت که مربوط به گمرک و بانک مرکزی است، هنوز اطمینان از اجرای کامل احساس نمی‌شود و در جلسه امروز هیئت دولت یکی از دستور جلسات ارائه گزارش توسط دستگاه‌ها نسبت به اجرای این مصوبه 35 بندی است.

وي ادامه داد: خوشبختانه آثار تحرك ديپلماتيك اخير ايران بر اقتصاد خوشايند بود. اينكه بتوانيم غيرتمندانه از حقوق همه مردم ايران در زمينه هسته‌اي حمايت و از طرف ديگر موانع موجود بر سر راه حضور اقتصاد ايران در بازارهاي بين‌المللي را حذف كنيم، شايسته تقدير است.

رئيس پارلمان بخش خصوصي، با بيان اين نكته كه ملاحظه آثار مثبت اقتصادي اين رويكرد جديد دولت براي هر ناظر منطقي دشوار نيست،‌ گفت: اگر به مرحله توافق‌ها برسيم به‌طور حتم آثار و بركات مثبت خيلي بيش‌تر ملموس مي‌شود.

نهاونديان كاهش موانع حضور فعالان اقتصادي در بازارهاي جهان را مهم‌ترين دستاور رويكرد جديد دولت دانست و افزود: رسيدن به اين مهم انتظار جدي بخش خصوصي از هيأت ديپلماتيك مسؤول مذاكرات به‌شمار مي‌آيد.

رئيس اتاق ايران در بخش ديگري از سخنان خود به روز ملي صادرات اشاره كرد. وي عنوان كرد: روزي مي‌توانيم از صادركنندگان خود تجليل واقعي به‌عمل آوريم كه فرصت‌هاي برابر براي آن‌ها نسبت به رقبايشان فراهم سازيم.

در اين روز بايد تأكيد كرد كه نيازمند بسترسازي مناسب در عرصه بين‌المللي در كنار توليد با كيفيت هستيم.

نهاونديان با اشاره به اجراي مصوبه 35 بندي اقتصادي دولت، عنوان كرد:«طبق گزارش‌هاي واصله اجراي برخي بندها با موانع خاصي روبه‌رو شده است. اين مسئله در جلسه اخير شوراي گفت‌و‌گو مطرح و مقرر شد كه همه اتاق‌ها بازخورد اجراي اين مصوبه را در اختيار شوراي گفت‌و‌گو قرار دهند.

به گزارش مهر، وي در پايان بزرگ‌ترين موهبت به اقتصاد ايران را احساس اميد و امنيت برشمرد و تأكيد كرد: اين اميد و نشاط يك سرمايه بزرگ به حساب مي‌آيد و يك مدير بانك نبايد ب خود اجازه دهد كه به اين فضا آسيب بزند.

 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین