کد خبر: ۲۱۵۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶

اخضر ابراهيمي هفته آينده به تهران می آید

فرستاده ويژه دبيركل سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در امور سوريه، شنبه هفته آينده (چهارم آبان ماه) به منظور گفت و گو و رايزني با مقامات كشورمان به تهران سفر مي كند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «اخضر ابراهيمي» در راستاي فراهم كردن مقدمات نشست بين المللي ژنو -۲ كه قرار است در ماه نوامبر (آبان ماه) برگزار شود، شنبه هفته آينده به ايران سفر خواهد كرد.

كنفرانس ژنو- ۲ همچون ژنو- ۱ قرار است به دنبال راه‌حلي براي پايان دادن به بحران سوريه باشد.
در كنفرانس ژنو-۱ ايران و عربستان سعودي دو غايب بزرگ بودند.

جمهوري اسلامي ايران تاكيد دارد كه بحران سوريه تنها از راه سياسي و گفت و گوهاي سوري- سوري حل خواهد شد. تهران همچنين مخالف هرگونه دخالت خارجي و حمايت از گروه هاي مخالف مسلح دولتي است.

«ماري هارف» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا چندي پيش در نشستي خبري درباره شرط آمريكا براي حضور ايران در اين نشست گفته بود: ايران بايد پيش از شركت در اين مذاكرات از «بيانيه ژنو» كه در سال ۲۰۱۲ در حمايت از تشكيل «دولت‌ گذار» در سوريه صادر شده بود، رسما حمايت كند.

«مرضيه افخم» سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان همان زمان در پاسخ به اين اظهارات گفت: جمهوري اسلامي ايران آماده كمك به حل بحران سوريه بوده و اگر حضور ما به نفع رسيدن به راه حل است، مشروط كردن دعوت از تهران غيرقابل پذيرش است و شرطي را نمي‌پذيريم.

فرستاده ويژه دبيركل سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب اكنون سرگرم ديدار از مصر است و پس از اين كشور، وارد شهر دمشق خواهد شد تا با مقامات سوري ديدار و گفت و گو كند.
اخضر ابراهيمي پس از ديدار با مقامات سوري، به تهران سفر خواهد كرد.

فرستاده ويژه دبير كل سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در امور سوريه ۲۳ مهر سال گذشته نيز به تهران سفر كرده بود.

ابراهيمي علاوه بر ديدار و گفت و گو با «محمد جواد ظريف» وزير امور خارجه، احتمالا با حجت الاسلام و المسلمين «حسن روحاني» رييس جمهوري و علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي درباره آخرين تحولات سوريه گفت و گو خواهد كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین