کد خبر: ۲۱۵۳۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۰

دستگیری ۱۵ دزد خشن با کلکسیونی از جرایم

۱۵سارق خشن پایتخت کلکسیونی از جرایم در پرونده خود داشتند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  آنها در بیشتر سرقت‌ها، لباس پلیس به تن می‌کردند و با معرفی خود به‌عنوان مامور، دست به سرقت، اخاذی و آدم‌ربایی می‌زدند.

اعضای این شبکه از یک سال پیش فعالیت مجرمانه خود را آغاز کردند. از همان زمان نیز با شکایت مالباخته‌ها، پلیس در جریان فعالیت این باند قرار گرفت و تحقیقات برای دستگیری آنها را شروع کرد.

شکایت‌ها و پرونده‌های مختلفی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت که نشان می‌داد آنها با یک باند همه‌کاره روبه‌رو هستند؛ مجرمانی که دست به سرقت و ‌اخاذی در پوشش مامور، ‌زورگیری، آدم‌ربایی و... می‌زنند. با افزایش شکایت‌ها، تحقیقات کارآگاهان نیز برای دستگیری متهمان گسترش یافت اما اعضای این شبکه، برای مدت کوتاهی سرقت‌های خود را متوقف می‌کردند و مرتب شیوه سرقت‌های خود را تغییر می‌دادند و همین مسئله کار شناسایی آنها را سخت کرده بود.

با این حال ماه‌ها تلاش و ردگیری‌های پلیس سرانجام به نتیجه رسید و مخفیگاه سردسته باند به نام محمود شناسایی شد. کارآگاهان با زیرنظر گرفتن وی توانستند اطلاعاتی درخصوص مخفیگاه اعضای دیگر باند کسب کنند و به این ترتیب حدود 2هفته پیش اعضای باند هنگام آخرین سرقت دستگیر شدند.

 آنها در زمان دستگیری با ورود به خانه‌ای اقدام به بستن دست و پای ساکنان خانه کرده و قصد باج‌گیری و سرقت مسلحانه داشتند، غافل از اینکه پلیس تمامی حرکات آنها را زیرنظر داشت و درست در لحظه سرقت، تمامی متهمان در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

کارآگاهان در مرحله بعد راهی مخفیگاه متهمان شدند و در بازرسی از آنجا چندین قبضه سلاح کمری، تعداد زیادی فشنگ، چندین دستگاه بی‌سیم، لباس نظامی، احکام و کارت‌های شناسایی جعلی، شوکر، دستبند، افشانه اشک‌آور، سلاح سرد و چندین قبضه سلاح قلابی به همراه مقدار زیادی اموال مسروقه کشف کردند.

لابراتوار شیشه

کارآگاهان در ادامه راهی مخفیگاه سرکرده باند در جنوب غرب پایتخت شدند و دریافتند که وی خانه‌اش را تبدیل به لابراتوار شیشه کرده و در آنجا به ساخت این ماده مخدر می‌پردازد. آنها در این محل مقداری مواداولیه تولید شیشه و یک کیلو شیشه آماده کشف کردند.

شلیک برای سرقت 400سکه طلا

با دستگیری این شبکه مخوف مشخص شد که اعضای اصلی آن 4مرد تبهکار هستند که در همه سرقت‌ها حضور داشتند. متهمان دیگر نیز نقش زاغزن، نگهبان، راننده و... را ایفا می‌کردند. اعضای این شبکه تحت عنوان مأمور و با استفاده از خودروهای 206، ‌ال‌90 و سی‌یلو دست به سرقت می‌زدند که کارآگاهان موفق شدند تعدادی از مالباخته‌ها را که در دام این باند گرفتار شده بودند شناسایی کنند. یکی از مالباخته‌ها که با شلیک 4گلوله از سوی سارقان تا یک قدمی مرگ پیش رفته بود به کارآگاهان گفت:

حدود یک سال پیش پس از خرید 400سکه تمام بهار آزادی از بانکی در میدان محمدیه بیرون آمدم و با موتورسیکلت به سمت مغازه صرافی‌ام در منطقه دهکده المپیک رفتم. در نزدیکی استادیوم آزادی، 4سرنشین 2موتورسیکلت به سمت من آمدند و یکی از آنها قصد داشت با ضربه زدن به پایم مرا متوقف کند که موفق نشد.

درحالی‌که قصد فرار داشتم ناگهان یکی از ترک‌نشینان موتورسیکلت شروع به تیراندازی به سمت من کرد که 4گلوله به بدنم اصابت کرد و نقش زمین شدم. بعد از آن سارقان تمامی سکه‌ها را سرقت کردند و پا به فرار گذاشتند. من چند روزی در بیمارستان بستری بودم و خوشبختانه به طرز معجزه‌آسایی جان سالم به در بردم.

آدم‌ربایی و گروگانگیری

سرقت از صراف‌ها و افرادی که اقدام به خرید سکه و طلا می‌کردند تنها شگرد این باند خشن نبود بلکه اعضای این شبکه با پوشیدن لباس پلیس دست به آدم‌ربایی و گروگانگیری نیز می‌زدند. آنها بعد از انتقال طعمه‌های خود به خانه و یا مناطقی خلوت، ‌آنها را تهدید می‌کردند که با خانواده‌هایشان تماس بگیرند و درخواست پول کنند. یکی از گروگان‌ها هنگام طرح شکایت به مأموران گفت: در جنوب تهران یک مغازه مبل فروشی دارم. روز حادثه 4نفر با معرفی خود به‌عنوان مأمور به مغازه‌ام آمدند و با گفتن این جمله که من مظنون به نگهداری مواد‌مخدر هستم، دستگیرم کردند.

آنها مرا با یک 206سفید به خانه‌ای انتقال دادند و دست و پایم را بستند. یک روز در آنجا گروگان بودم و در این مدت دائما صدای بی‌سیم می‌شنیدم. آنها مرا مجبور کردند که با خانواده‌ام تماس بگیرم و به بهانه اینکه تصادف کرده‌ام و نیاز به پول زیادی دارم از آنها بخواهم که 10میلیون تومان برایم بفرستند. آنها بعد از گرفتن پول مرا به منطقه نعمت‌آباد بردند و در تاریکی شب در بیابان‌های آنجا رها کردند.

اخاذی از اتباع بیگانه

شگرد دیگر اعضای این باند اخاذی از اتباع بیگانه به‌خصوص افغانی‌هایی بود که مجوز قانونی نداشتند. دزدان با حمله به ساختمان‌های نیمه‌کاره و در حال ساخت، خود را مأمور معرفی می‌کردند و بعد با تهدید سلاح‌گرم، دست و پای طعمه‌های‌شان را می‌بستند و دست به سرقت پول، موبایل و اموال قیمتی آنها می‌زدند.

ایجاد آلودگی صوتی!

اعضای این باند از ساعت 20الی 24در محدوده پل پارک وی تا میدان تجریش و همچنین در امامزاده داوود راننده‌های جوان را شناسایی می‌کردند و پشت چراغ قرمز یا در ترافیک، در خودروهای آنها را باز کرده و سوار ماشین‌ می‌شدند و بعد با معرفی خود به‌عنوان مأمور و گفتن این جمله که شما آلودگی صوتی ایجاد کرده‌اید یا حجاب را رعایت نکرده‌اید، اقدام به اخاذی و باجگیری می‌کردند.

سرقت موتور و خودرو

در این شیوه، متهمان به سراغ موتورسواران کم سن و سال می‌رفتندو به بهانه نداشتن گواهینامه یا سرقتی بودن موتور، دست به سرقت موتورسیکلت‌ها می‌زدند. آنها بعضی مواقع در خیابان‌های خلوت پرسه می‌زدند و بعد از شکستن شیشه خودروهای پارک شده دست به سرقت لوازم داخل خودرو می‌زدند. آنها در بازجویی‌ها به سرقت خودروهای پراید، مزدا 323و سی‌یلو نیز اعتراف کردند.

اخاذی 40میلیونی از مواد فروش

متهمان بعد از شناسایی تولیدکنندگان و فروشندگان موادمخدر، با معرفی خود به‌عنوان مأمور آنها را دستگیر می‌کردند و سپس در ازای آزادی‌شان، باجگیری می‌کردند. متهمان، تنها در یک فقره، 40میلیون تومان از یکی از فروشندگان موادمخدر اخاذی کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین