کد خبر: ۲۱۵۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹

تجمع پرستاران بیمارستان امام خمینی تهران در اعتراض به اضافه کاری اجباری

«با فشار پرستاران هفته پیش حق اضافه کاری پرداخت شد اما ۵ درصد از میزان اضافه کاری که باید پرداخت می‌شد را کسر کردند./ خواسته دوم پرستاران در این تجمع مربوط به اختلاف کارانه‌ها می‌شد که به رغم اینکه در طی ۵ سال گذشته درآمد بیمارستان بالا رفته است اما میزان کارانه پرستاری یا ثابت مانده یا اینکه افزایش کندی داشته است.»
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پرستاران بیمارستان امام خمینی در اعتراض به کمبود پرسنل پرستاری و اضافه کاری اجباری در محوطه این بیمارستان تجمع کردند.
 
«محمد شریفی مقدم» دبیرکل خانه پرستار در گفتگو با ایلنا ضمن اعلام این خبر، درباره جزئیات اعتراض صنفی پرستاران گفت: بیمارستان امام خمینی به دلیل قدیمی بودن چارت کاری‌اش که مربوط به ۵۰ سال پیش است با کمبود پرسنل پرستاری مواجه  شده است.
 
وی با اشاره به اینکه با توسعه بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی نیاز بیماران به مراقبت‌های پرستاری ۲ تا ۳ برابر شده است، افزود: از همین رو کمبود پرسنل در بیمارستان امام خمینی به علت دارا بودن بخش‌های تخصصی و غیر تخصصی نسبت به مراکز درمانی دیگر حاد‌تر است.
 
شریفی مقدم به اضافه کاری اجباری پرستاران اشاره کرد و افزود: به دلیل حاد بودن کمبود پرستار، بیمارستان به پرستاران اضافه کار اجباری می‌دهد که این با قوانین شغل پرستاری مغایر است.
 
دبیرکل خانه پرستار افزود: در قوانین پرستاری تاکید شده است به دلیل سخت و زیان بار بودن کار پرستاری، پرستاران در محیط کمتر باشند از همین رو اضافه کاری اجباری به پرستاران با این قوانین مغایر است.
 
شریفی مقدم با بیان اینکه پرستاران اضافه کاری اجباری را تحمل می‌کنند، افرود: براساس قانون ارتقا بهره وری براساس توافق دو طرف (پرستار و بیمارستان) تا سقف ۸۰ ساعت پرستار می‌تواند اضافه کاری داشته باشد اما می‌بینیم که تا در بیمارستان امام خمینی تا ۲۰۰ ساعت نیز به پرستاران اضافه کاری داده می‌شود که البته این قضیه در سایر بیمارستان‌ها نیز حاکم است.
 
دبیرکل خانه پرستار به علت اعتراض پرستاران بیمارستان امام خمینی اشاره کرد و افزود: بیمارستان امام خمینی این ماه پرداخت اضافه کاری پرستاران را به تاخیر انداخت که با فشار پرستاران هفته پیش این حق اضافه کاری پرداخت شد اما ۵ درصد از میزان اضافه کاری که باید پرداخت می‌شد را کسر کردند.
 
شریفی مقدم تصریح کرد: خواسته دوم پرستاران در این تجمع مربوط به اختلاف کارانه‌ها می‌شد که به رغم اینکه در طی ۵ سال گذشته درآمد بیمارستان بالا رفته است اما میزان کارانه پرستاری یا ثابت مانده یا اینکه افزایش کندی داشته است.
 
دبیرکل خانه پرستار با بیان اینکه تجمع پرستاران در بیمارستان امام خمینی از ساعت ۸ امروز آغاز شد، گفت: حدود ۲۰۰ نفر از پرستاران مجتمع بیمارستان امام خمینی در حیات بیمارستان تجمع کرده بودند.
 
وی ادامه داد: بیان اعتراضات پرستاران به مدت ۲ ساعت به طول انجامید و با آمدن رئیس بیمارستان پرستاران از حیات به سالن آمفی تئا‌تر بیمارستان منتقل شدند.
 
شریفی مقدم به نتایج اظهارات رئیس بیمارستان امام خمینی با پرستاران اشاره کرد و افزود: قرار بر این شد که اضافه کاری پرستاران مثل روال سابق پرداخت شود و ۵ درصدی هم که کسر شد تا آخر هفته جاری پرداخت کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: همچنین مقرر شد یک نفر از پرستاران به عنوان نماینده در سیستم مالی بیمارستان حضور داشته باشد که در پرداخت‌های پرستاری بیمارستان نظارت کند.
 
به گفته وی مسائل مربوط به کارانه نیز قرار بر این شد که با حضور این نماینده پرستاری مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد تا اگر مشکلی دارد اصلاح شود.
 
دبیرکل خانه پرستار خاطرنشان کرد: پرستاران بر این نظر بودند اگر خواسته‌های آن‌ها برآورده نشود برگزاری تجمع را تکرار می‌کنند اما رئیس بیمارستان قول داد که مطالبات ان‌ها را برآورده کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین