کد خبر: ۲۱۵۵۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰

ایجاد سایت جعلی برای برداشت از حساب مردم

رییس پلیس فتای خراسان‌رضوی از دستگیری فردی که با ایجاد سایت جعلی اقدام به کلاهبرداری میلیونی از حساب افراد می‌کرد، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرهنگ محسن عرفانی در این باره گفت: کلاهبرداری که با ایجاد سایت جعلی اقدام به خالی‌کردن حساب شهروندان می‌کرد، با تلاش پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

وی بیان‌کرد: در پی شکایت شخصی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابش، پرونده‌ای در دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای تشکیل و برای ادامه تحقیقات به پلیس فتا ارجاع و با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله در دستور کار قرار گرفت.

عرفانی خاطرنشان کرد: مالباخته در اظهارات اولیه خود بیان کرد مدتی پیش برای پرداخت قبض تلفن وارد یک سایت شدم که پرداخت بصورت ناموفق پایان یافت و پس از این ماجرا بود که فهمیدم مبلغ 10 میلیون ریال از حسابم بصورت غیرمجاز برداشت شده است.

وی گفت: با انجام اقدامات پلیسی هویت شخص ایجاد کننده این صفحه جعلی شناسایی و با کسب دستور قضایی این متهم 29 ساله دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.

عرفانی تصریح‌کرد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده با مشاهده ادله پلیسی به چهار فقره سرقت اینترنتی و برداشت مبلغ 15 میلیون ریال از طریق ایجاد سایت جعلی اعتراف کرد.

به گزارش ایسنا،  وی با اشاره به سهولت بانکداری اینترنتی، افزایش آگاهی شهروندان را راهی در مقابله با مخاطرات این فضا دانست.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین