کد خبر: ۲۱۵۵۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴

زیباکلام: برخی می​توانند از لبخند ظریف نیز بهانه​ای برای تخریب مذاکرات بترشاند

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: برخی با انتقاد از محرمانه ماندن مفاد نخستین مذاکره دولت یازدهم با کشورهای عضو گروه 1+5 به دنبال بهانه تراشی برای مذاکرات آتی در ژنو هستند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صادق زیباکلام، تحلیلگر مسائل سیاسی، طرح این موضوع را نوعی کارشکنی برای مذاکرات ژنو دانست و اظهار داشت: مطمئن هستم اگر تیم مذاکره کننده مفاد مذاکرات ژنو را نیز منتشر می کرد، برخی افراطی ها موضوع دیگری را برای بهانه گیری مطرح می کردند. این افراد حتی می توانستند از لبخند ˈمحمدجواد ظریفˈ وزیر امور خارجه نیز بهانه ای برای تخریب مذاکرات بترشاند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: باید از این افراد پرسید، چرا زمانی که مسوولان سابق تیم مذاکره کننده ایران موضوع مذاکرات را رسانه ای نمی کردند، به آنها خرده نمی گرفتند.

زیباکلام با بیان اینکه گام های تیم مذاکره کننده ایران در جهت حفظ منافع ملی برداشته شده است، تاکید کرد: تیم مذاکره کننده ایران با توجه به منافع ملی و در راستای به نتیجه رسیدن موضوع هسته ای ایران مفاد مذاکرات ژنو را محرمانه باقی نگه داشته است.

وی افزود: باید توجه داشت که تیم مذاکره کننده ایران مفاد مذاکرات ژنو را با مقامات حکومتی در میان گذاشته و هماهنگ با آنها گام برمی دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اذعان داشت: افرادی که در مسیر حل و فصل موضوع هسته ای و ارتباط سازنده ایران با جهان، سنگ اندازی می کنند به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند. این افراد نفع خود را در تحریم ایران و لطمه زدن به مردم می بینند و به دنبال حفظ جایگاه خود هستند.

به گزارش ایرنا، این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با خوب ارزیابی کردن عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده ایران به طرف مقابل نشان دادند که ایران به دنبال حل موضوع هسته ای است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین