کد خبر: ۲۱۵۵۴۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰

رقابت روبات‌های جراح و سرویس رسان در جام روباتیک امیرکبیر

همزمان با برگزاری چهارمین دوره مسابقات روباتیک جام امیرکبیر در روز هفتم آبان ماه، روبات‌های 70 تیم داخلی و خارجی در 9 لیگ به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سروش صادق نژاد، دبیر فنی چهارمین دوره مسابقات روباتیک جام امیرکبیر با اشاره به جزئیات برگزاری این مسابقه گفت: در این مسابقه 175 تیم دانشجویی و آزاد ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه این مسابقه به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات تیم‌هایی از کشورهای هند، مالزی و ترکیه حضور خواهند داشت.

صادق نژاد، با تاکید بر اینکه این مسابقه در 9 لیگ برگزار می‌شود، ادامه داد: تیم‌های شرکت کننده در لیگ‌های روبات‌های امدادگر زمینی و هوایی، روبات‌های پزشکی، روبات‌های شهری، روبات‌های انسان نما، روبات‌های سرویس رسان، روبات‌های مین یاب، روبات‌های انباردار، روبات‌های صنعتی و روبات‌های فوتبالیست سایز کوچک به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

دبیر کمیته فنی چهارمین دوره مسابقات روباتیک جام امیرکبیر با اشاره به نحوه پذیرش تیم‌ها، خاطرنشان کرد: مدارک فنی ارسال شده از سوی تیم‌های شرکت کننده از سوی هیات داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و با تایید مدارک ثبت نام نهایی شدند.

وی با تاکید بر اینکه لیگ روبات‌های پزشکی برای اولین بار در این مسابقات وارد شده است، توضیح داد: در این لیگ روبات‌های پزشکی برای شناسایی در حوزه پزشکی عرضه می‌شود که این لیگ در بخش‌های روبات جراح، ریز روبات‌های شناسایی و درمان و آزمایشگاه، حسگرها و زیست حسگرها، روبات‌های تن پوش الکتریکی (روبات‌های توانبخشی) و روبات‌های دستیار پزشکی و درمان برگزار می‌شود.

صادق نژاد ادامه داد: علاوه بر این، بخش آزاد در این لیگ در نظر گرفته شده است و هر تیمی می‌تواند هر نوع روبات پزشکی را در آن عرضه کند.

وی با تاکید بر اینکه در لیگ روبات پزشکی 14 تیم حضور دارند، خاطر نشان کرد: این تیم‌ها از دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، صنعتی شریف، مالایای مالزی، دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر، ایلام، پیام نور واحد خراسان و یک تیم از آموزش و پرورش استان ایلام است.

به گزارش ایسنا، دبیر کمیته فنی چهارمین دوره مسابقات روباتیک جام امیرکبیر زمان برگزاری این مسابقات را از 7 تا 11 آبان ماه ذکر کرد و گفت: مراسم افتتاحیه این مسابقات در روز 8 آبان ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین