کد خبر: ۲۲۱۰۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۷

نظر مراجع قم درباره فعالیت‌های ظریف

کمتر از یک هفته بعد از پایان مذاکرات موفقیت آمیز ژنو محمدجواد ظریف امروز به قم سفر کرد تا با تعدادی از مراجع معظم تقلید و علمای اين شهر دیدار و گفتگو داشته باشد. سفری که با استقبال علما هم همراه بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجله مهر نوشت: محمد جواد ظریف امروز صبح به قم رسید و بعد از زیارت بارگاه حضرت معصومه(س) و صرف صبحانه کاری در دفتر حجت الاسلام سيد جواد شهرستاني نماينده آيت الله سيستاني در قم، با آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و وحید خراسانی دیدار و گفتگو کرد. دیدارهایی که در هیچ کدام از آنها خبرنگاران حضور نداشتند.
 
ظریف در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی، رویکرد سیاست خارجی دولت را تشریح کرد و بر اهمیت پشتیبانی و حمایت مراجع عظام در خصوص موضوعات سیاست خارجی تاکید کرد .آیت الله مکارم شیرازی هم با حمایت از اقدامات اخیر هسته ای بر ضرورت استمرار تلاش‌های وزارت امور خارجه در زمینه خنثی سازی دیدگاه‌های مبتنی بر شیعه هراسی در منطقه و جهان اسلام تاکید کرد.
 
در دیدار ظریف با نماینده آیت الله سیستانی هم موضوعات مختلف منطقه ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
آیت الله صافی گلپایگانی با تشکر از توفیقات هسته ای برای ظریف موفقیت های بیشتری آرزو کرد و گفت: «اگر کارها برای جلب رضایت خدا باشد خداوند خود به انسان کمک می کند.»
 
آیت الله جوادی آملی هم از تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای قدردانی کرده و بر حفظ دستاوردهای کشور در این زمینه تاکید کرد. ظریف در این دیدار گزارشی از فعالیت های وزارت امور خارجه ارائه داد و آیت الله جوادی آملی برای او و تیم مذاکره کننده هسته ای در عرصه های پیش رو آرزوی موفقیت در نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی موفقیت کرد. آیت الله جوادی آملی گفت: آمریکایی‌ها خیال نکنند اگر ما با آنها مذاکره کردیم و دست دادیم یعنی اینکه به آنها اعتماد داریم بلکه این از ادب، درایت و عقلانیت ماست که انسان مذاکره کند، دست بدهد و بعد انگشتانش را بشمرد! ایشان ادامه داد: این نظام، نظامی الهی است لذا هرگز زیر بار ظلم نمی رویم و آزادانه زندگی می کنیم و در عین حال که حقوق دیگران را به رسمیت می شناسیم دنیا نیز باید حقوق ما را به رسمیت بشناسد.
 
ظریف در ادامه این دیدارها با آیات عظام موسوي اردبيلي، نوري همداني و سبحاني ديدار خواهد داشت و پس از آن در یک کنفرانس خبری شرح این مذاکرات را با خبرنگاران در میان می گذارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین