کد خبر: ۲۲۱۶۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱

معترضان تایلندی مقابل دفترنخست‌وزیر/عکس

پلیس تایلند موانعی را که در خیابان‌ها برای جلوگیری از ورود معترضان به ساختمان‌های دولتی مستقر کرده بود، برداشتند و با این اقدام معترضان ضد دولتی به دفتر نخست‌وزیر رسیدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پلیس تایلند موانعی را که در خیابان‌ها برای جلوگیری از ورود معترضان به ساختمان‌های دولتی مستقر کرده بود، برداشتند و با این اقدام معترضان ضد دولتی به دفتر نخست‌وزیر رسیدند.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، تظاهرات‌های 9 روز گذشته در تایلند دست‌کم سه کشته و بیش از 230 مجروح بر جای گذاشته است.

اوایل امروز (سه‌شنبه) پلیس تایلند موانعی را که در مقابل دفتر یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند مستقر کرده بود، برداشت.

به گزارش ایسنا، تلویزیون دولتی تایلند تصاویری نشان داد که معترضان اطراف ساختمان اصلی دولت حضور داشتند. دفتر نخست‌وزیر و وزرای کابینه وی در آنجا است.



نیروهای امنیتی در گفت‌وگو با رویترز اعلام کردند که تغییر استراتژی پلیس تایلند با هدف خاموش کردن تنش‌های رو به گسترش است. همچنین رئیس پلیس تایلند اعلام کرد که به افسران پلیس ضد شورش گفته شده است تا عقب‌نشینی کنند.



این مقام گفت: در هر منطقه‌ای که درگیری رخ داده است ما به تمام نیروها دستور دادیم تا عقب‌نشینی کنند. این سیاست دولت است تا مانع بروز درگیری شود. ما دیگر امروز از گاز‌ اشک‌آور استفاده نمی‌کنیم و هیچ درگیری رخ نخواهد داد. ما به معترضان اجازه می‌دهیم که اگر بخواهند پیشروی کنند.



معترضان تایلندی روز دوشنبه تلاش کردند تا موانعی که مقابل ساختمان‌های اصلی دولت قرار داشت بردارند اما با مداخله پلیس و شلیک گاز اشک‌آور از سوی نیروهای امنیتی و نیز استفاده از آب پرفشار و گلوله‌های پلاستیکی سرکوب شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین