کد خبر: ۲۲۸۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹

آخرین وضعیت پرونده زمین‌خواری

محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ، در بیان آخرین وضعیت پرونده زمین‌خواری اظهار داشت: تعدادی از زمین‌خواران در استان‌‌های مختلف به دادستانی (استان‌های مربوطه)‌ احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از احضار برخی متهمان زمین‌خواری در استان‌های مختلف کشور به دادستانی استان‌‌های مربوطه خبر داد.

محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ، در بیان آخرین وضعیت پرونده زمین‌خواری اظهار داشت: تعدادی از زمین‌خواران در استان‌‌های مختلف به دادستانی (استان‌های مربوطه)‌ احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: برخی از مسئولان محلی هم در جریان این پرونده احضار شدند.

پیش‌تر رئیس کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه برخی متهمان پرونده زمین‌خواری دستگیر شده‌اند، گفته بود: که دستگیری‌‌ها فقط در مورد زمین‌خواری‌های استان تهران صورت گرفته است.

نماینده مردم کبودرآهنگ با اعلام اینکه در حال حاضر پنج پرونده زمین‌خواری در کمیسیون اصل 90 در حال رسیدگی است، خاطرنشان کرد: به جز استان‌های تهران، مازندران و گیلان در 2 استان‌ دیگر نیز در بررسی اولیه هستیم.

وی با اشاره به جزئیات زمین‌خواری‌های صورت گرفته، با بیان اینکه این زمین‌ها غالباً اراضی ملی و زمین‌های مربوط به منابع طبیعی هستند، تصریح کرد: در برخی مواقع مسئولان محلی و منطقه‌ای نگاه درآمدزایی به این زمین‌ها دارند، به طور مثال یک سازمان ارتفاعات بالا و حتی بالای کوه مدنظر قرار داده و آن را به کمیسیون ماده 100 برده و در آنجا با پرداخت جریمه یک یا دو میلیونی قضیه تمام می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمین‌‌خواران زمین‌ها را قطعه‌بندی کرده و سپس آنها را می‌فروشند، گفت: این افراد در ثبت اسناد نیز افرادی دارند که برای آنها سند می‌زنند که برای برخورد با این افراد نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه زمین‌خواری‌های صورت گرفته در این پرونده‌ها متوقف شده است، ادامه داد: در پرونده‌هایی که کمیسیون اصل 90 به آنها ورود کرده، زمین‌خواری‌ها متوقف شده است.

وی با بیان اینکه برخی متهمان پرونده زمین‌خواری دستگیر شده‌اند، بیان داشت:‌ در جمع دستگیر شده‌ها بعضا افراد منتسب به شرکت‌ها و اشخاص حقیقی هم هستند و در روزهای اخیر برای تعدادی از زمین‌خواران نیز حکم جلب صادر شده است که البته دستگیری‌‌ها فقط در زمین‌خواری‌های استان تهران صورت گرفته است.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی درباره احکامی که قرار است برای زمین‌خواران صادر شود، اضافه کرد: این احکام براساس جرم آنها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز تخریب شده است، خاطرنشان کرد: برای برخی از ساخت‌وسازها نیز پرونده تشکیل شده است که باید آنها نیز تخریب شود.

«اکنون وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی هم در جریان پرونده زمین‌خواری با کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی همکاری می‌کنند»

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: زمین‌خواری‌های مربوط به استان تهران در لواسانات و‌ رودهن بوده و اکنون زمین‌خواری‌ها در حال پیشرفت است و حتی شاهد زمین‌خواری در حوالی امامزاده هاشم (جاده هراز) هستیم.

به گزارش فارس، پورمختار با بیان اینکه خواست مقام معظم رهبری برای برخورد با زمین‌خواری نیز یک پشتوانه محکم برای ما محسوب می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر زمین‌خواری‌ها به وسیله گزارشات مردمی به کمیسیون اطلاع داده می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین