کد خبر: ۲۲۹۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷

امکان صرفه جویی 80 درصدی انرژی در تهران

بنیان گذار بنیاد جهانی انر‍ژی گفت : امکان و ظرفیت صرفه جویی در مصرف انرژی 70 تا 80 درصد در تهران وجود دارد .
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فولسگانگ نیومن روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت اعطای جایزه جهانی بنیاد جهانی انرژی به معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد به مشکل آلودگی شهر تهران اشاره کرد و افزود : شهر تهران در یک دره قرار گرفته که اطراف آن را کوه محصور کرده است .

وی اظهار داشت : همچنین جمعیت زیادی در تهران زندگی می کنند از این رو منازل بسیاری در این شهر بر پا شده است که در هر کدام سیستم گرمایشی وجود دارد .

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی آلودگی هوای تهران سیستم گرمایشی این شهر است گفت : امکان صرفه جویی انرژی در این شهر 70 تا 80 درصد وجود دارد و درصورت تحقق این امر، آلودگی هوا در تهران به همین نسبت کاهش می یابد .

نیومن ادامه داد: همچنین روزانه میلیون ها خودرو در سطح شهر تهران تردد می کنند که بنزین مصرفی آنها دارای گوگرد است همچنین در ساخت خودروهای تولید شده از فناوری های جدید به کار نرفته است از این رو موجب آلودگی هوا می شود.

وی افزود : دریک برنامه 10 ساله و با ایجاد تغییرات بنیادی می توان این مشکل را حل کرد زیرا پتانسیل استفاده از جدید ترین فناوری ها در ایران وجود دارد .

به گزارش ایرنا، بنیان گذار بنیاد جهانی انرژی گفت : در 30 سال گذشته در اروپا فناوری های زیادی ایجاد شد که فقط 30 درصد آن موفقیت آمیز بوده است، امامی توان آنها را وارد ایران کرد تا به مرور آلودگی هوا در شهرهای ایران از جمله تهران بر طرف شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین