کد خبر: ۲۳۰۴۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳

بایدها و نبایدهای عمل بینی

عضو انجمن راینولوژی امریکا و اروپا و دبیر انجمن راینولوژی فارس از برخی واقعیت های موجود در جامعه در باره عمل بینی پرده برداشت و گفت: پسرهای بسیاری با درخواست عمل برای داشتن بینی دخترانه مراجعه می کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر سیدعلیرضا مصباحی در گفت وگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه افزایش تقاضا برای عمل بینی، ایران را رکورددار این عمل کرده است، بیان کرد: پسرانی که برای داشتن بینی دخترانه مراجعه می کنند نمی دانند، چهره پسرانه بینی و اندام پسرانه می طلبد و تقاضا برای داشتن بینی دخترانه از سوی یک پسر مانند تقاضا برای پوشیدن لباس زنانه از سوی او است، ما این مفاهیم را به اغلب این متقاضان منتقل می کنیم اما متاسفانه اغلب با مقاومت آنان مواجه می شویم.

عضو هیات مدیره انجمن راینولوژی ایران با بیان اینکه کسی با انجام عمل زیبایی بینی در پسران مخالفتی ندارد خاطرنشان کرد: موضوع این است که بینی پسر باید پسرانه و بینی دختر باید دخترانه باشد، پسرانی بوده اند که بعد از عمل و یافتن بینی پسرانه ، چهره شان با دگرگونی مواجه شده و حتی تا پای خودکشی پیش رفته اند.

این متخصص زیبایی ادامه داد : پزشکان و متخصصان زیبایی نباید به آسانی در برابر هر تقاضا برای انجام عمل زیبایی تن در دهند و آن را انجام دهند ، اصولا انجام اعمال زیبایی بینی و گونه برای پسران قبل از 18 سالگی و برای دختران قبل از 17 سالگی ممنوع است اما متاسفانه برخی پزشکان این موضوع را رعایت نمی کنند و دخترانی بوده اند که در سن 15 سالگی این اعمال زیبایی را انجام داده اند.

دکتر مصباحی اضافه کرد : اعمال زیبایی صورت و بینی موضوعی است که جایی برای جبران اشتباه در آن نیست، این اعمال می تواند در آینده متقاضی را با عوارضی مواجه سازد ، این موضوع به صورت موجی گسترده در کشور ما به راه افتاده و بسیاری از افراد عمل زیبایی بینی را برای خود نوعی تفاخر می دانند در حالی که در کشورهای دیگر این موضوع اصلا جایگاهی ندارد.

وی اختلال شخصیتی را یکی از عوامل تقاضا برای انجام عمل زیبایی بینی در این افراد دانست و گفت: چشم و هم چشمی و ناآگاهی اجتماعی دیگر دلایلی است که برخی افراد را وادار می کند به رغم آنکه بینی آنها هیچ مشکلی ندارد زیر تیغ جراحی بروند.

پایه گذار انجمن جراحان پلاستیک آسیا در ادامه افزود: موضوع دیگری که در بین متقاضیان عمل جراحی بینی رشد یافته این است که انها از پزشک انتظار معجزه دارند ، پزشک متخصص زیبایی نمی تواند معجزه کند و فقط می توانند قدری شکل بینی را اصلاح کنند.

وی افزود: کمبود اطلاعات علمی پزشکان نیز موضوعی است که به عمق فاجعه می افزاید ، اعمال جراحی زیبایی بینی متاسفانه گاه توسط غیر متخصصین نیز انجام می شود ، اگر پزشک در این زمینه به آناتومی سینوسی آگاهی نداشته باشد ممکن است به مجاری متقاضی صدمه بزند و او را برای همیشه با مشکل تنفسی یا خـُـرخـُـر مواجه کند.

دکتر مصباحی گفت : آناتومی بینی ما در خاورمیانه با آناتومی بینی آفریقا و آمریکا و اروپا و حتی آسیا متفاوت است، نباید مردم بینی خود را با بازیگران فیلم های خارجی مقایسه کنند ، هر سرزمینی آناتومی خاص خود دارد و بر اساس آن چشم و بینی و دیگر اندام بدن شکل میگیرد.

وی با بیان اینکه طی روزهای آینده در یک نشست علمی با عنوان اولین کورس راینوپلاستی در شیراز به این موضوعات پرداخته می شود گفت : اولین دوره آموزشی بین المللی عمل های زیبایی بینی خاورمیانه تحت عنوان کورس راینوپلاستی شیراز، از 23 بهمن ماه به مدت سه روز در شیراز برگزار خواهد شد.

مصباحی، گفت: این دوره آموزشی برای اولین بار در سطح کشور و با حضور بیش از 300 جراح پلاستیک از سراسر کشور، آمریکا، اروپا و کشورهای خاورمیانه، در محل هتل هما در شیراز برگزار خواهد شد.

وی این کورس آموزشی را یکی از مهمترین رویدادهای علمی کشور در زمینه عمل های زیبایی بینی، برشمرد و با یادآوری اینکه در این دوره سه روزه، 40 سخنرانی کلیدی و میزگرد با حضور معتبرترین اساتید بین المللی جراحی پلاستیک جهان، را شاهد خواهیم بود، گفت: در روز سوم این دوره آموزشی، چهار عمل جراحی را به شکل زنده و همزمان، پخش می شود و شرکت کنندگان در دوره، در خصوص این عمل های جراحی، سخن خواهند گفت و به سئوالات پاسخ داده می شود.

عضو هیات مدیره انجمن راینولوژی ایران خاطرنشان کرد: رئیس جامعه جراحان پلاستیک اروپا، رئیس جامعه جراحان پلاستیک آسیا، رئیس جامعه جراحان پلاستیک آلمان، رئیس جامعه جراحان گوش، گلو، بینی یونان، رئیس جامعه جراحان گوش، گلو، بینی پاکستان، دبیر جراحان پلاستیک صورت اروپا از جمله شرکت کنندگان این دوره آموزشی خواهند بود.

وی با یادآوری اینکه در این دوره آموزشی جراحان مطرحی از 20 کشور جهان حضور خواهند داشت، گفت: جراحانی از سوئد، مالزی، مقدونیه، ایتالیا، کرواسی، یونان، آلمان، صربستان، لبنان، تاجیکستان، عربستان، انگلستان، رومانی، عراق، کویت، هلند، ترکیه و پاکستان، در این کورس آموزشی بین المللی حضور دارند.

عضو جامعه جراحان پلاستیک آمریکا و اروپا و آسیا، اضافه کرد: در سال های آینده، دوره های دوم، سوم، چهارم و پنجم این کورس آموزشی را در شیراز برگزار خواهیم کرد.

مصباحی با اشاره به اینکه، انجمن راینولوژی فارس با همکاری بخش گوش، گلو، بینی و جراحی سر و گردن دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این دوره آموزشی را برگزار می کند، گفت: این دوره آموزشی که دارای 11 امتیاز بازآموزی است، جایگاه ویژه ای برای دستیاران تخصصی جراحی پلاستیک در نظر گرفته و با توجه به اینکه طی دوره های آموزشی مشابه در اروپا و آمریکا، هزینه های بسیار سنگینی داشته و تامین آن از عهده همه خارج است، تخفیف ویژه ای برای این گروه اعمال کرده است.

این فوق تخصص جراحی زیبایی بینی خاطرنشان کرد: در حاشیه این دوره آموزشی، کارگاه های اختصاصی تزریق ژل و بوتاکس، ویژه پزشکان دارای کارت و شماره نظام پزشکی را برگزار و به شرکت کنندگان گواهی طی دوره اعطا می شود.

مصباحی با اشاره به استقبال مطلوب متخصصان و رزیدنت‎های تخصصی جراحی پلاستیک از این رویداد علمی، گفت: گواهینامه اعطا شده به شرکت کنندگان کورس راینوپلاستی شیراز، مورد تایید جامعه جراحان اروپا و آسیا و بسیار معتبر خواهد بود.

پایه گذار انجمن جراحان پلاستیک آسیا گفت: یکی از اهداف برگزاری کورس راینوپلاستی شیراز، علاوه بر توجه به جایگاه شیراز در عرصه پزشکی و جراحی های تخصصی و فوق تخصصی و دنبال کردن پایه گذاری انجمن علمی راینولوژی خاورمیانه است.

مصباحی با بیان اینکه آناتومی صورت و بینی مردم منطقه آسیا و خاورمیانه، با اروپا و آمریکا، تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت در جراحی های پلاستیک و زیبایی بینی، این است که نمی توان تمام متدهای مورد استفاده در غرب را برای مردم کشورهای آسیایی و مناطق خاورمیانه، به کار برد.

به گزارش ایرنا، این جراح فوق تخصص پلاستیک، با تصریح اینکه تکنیک های جراحی بینی در کشورهای آسیایی و منطقه خاورمیانه باید متناسب با نژاد و آناتومی صورت ساکنان این کشورها انتخاب و استفاده شود، تصریح کرد: یکی از اهداف بلند مدت برگزاری دوره های آموزشی مانند کورس راینوپلاستی شیراز، تدوین تکنیک های جراحی پلاستیک در آسیا و خاورمیانه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین