کد خبر: ۲۳۴۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
اخبار اقتصادي 19 اسفند

کاهش قيمت طلا با طعم حذف نوسان هاي هيجاني در بازار سکه

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به کاهش قیمت هر اونس طلا تا 1334دلار گفت: نرخ سکه بهار آزادی طرح قدیم امروز دوشنبه 967 هزار تومان و سکه جدید 969 هزار تومان است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش روابط عمومي راديو اقتصاد محمد کشتی آرا در مصاحبه با اين رادیو گفت : هر قطعه نیم سکه 500 هزار تومان ، ربع سکه 296 هزار تومان و سکه های یک گرمی هم 199 هزار تومان فروخته می شود.

کشتی آرای افزود : امروز دوشنبه قیمت هر گرم طلای 18عیار 98هزار و 800 تومان است.


مدير عامل بورس انرژي : افزايش روش هاي فروش حامل هاي انرژي

مدیر عامل بورس انرژی تاکید کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی بر محوری بودن خودباوری ، استفاده بهینه از ظرفیت های اقتصاد ملی ، بومی ، توانمندی های ایرانی و نیروی انسانی کارآمد و متعهد داخلی متمرکز است و بورس انرژی می تواند به خوبی نقش افرینی کند.

به گزارش روابط عمومي راديو اقتصاد سید علی حسینی با اشاره به یک سال فعالیت بورس انرژی ؛ در مصاحبه با اين رادیو گفت : منابع مولد انرژی و ذخایر و نفت گاز در کشور بهترین منابع برای رشد و توسعه اقتصادی است و مزیت های نسبی بسیار خوبی داریم و در دنیا از لحاظ ذخایر نفت و گاز رتبه اول هستیم.

حسینی اظهار داشت : اگر از این امکانات و ذخایر برای توسعه کشور استفاده بهینه کنیم می توانیم به تحقق منویات رهبری کمک کنیم و تقویت بورس انرژی یکی از راه های تحقق این اهداف است.

وی افزود: کشورهایی که گاهی منابع و ذخایر نفت و گاز محدودی دارند یا حتی فاقد این منابع هستند تلاش کردند در بازار انرژی فعال شوند و بورس های موفقی ایجاد کرده اند و ما هم باید فعال تر باشیم.

سعیدی اظهار داشت : بورس انرژی ایران خیلی نوپاست و انتظار داریم در دوره جدید توسعه یابد.
وی افزود : بورس انرژی می تواند با نقش آفرینی در حوزه معاملات حامل های انرژی به گردش مالی شفاف و سالم و تقویت نظام مالی کشور کمک کند.

مدیر عامل بورس انرژی اظهار داشت : برای مقابله با اسیب پذیری اقتصادکشور در برابر نوسان درامدهای صدور نفت خام باید به سمت ایجاد تنوع در روش های فروش و جذب همکاری بخش خصوصی در فروش برویم که به خوبی در بورس انرژی قابل اجراست.

سعیدی گفت : در این بورس روش های متنوع فروش را داریم و هویت اصلی فعالیت در بورس با بخش خصوصی است که امیدواریم با حمایت جدی وزارت نفت و نیرو نقش خود را در اجرای سیاست های مهم اقتصاد مقاومتی ایفا کنیم.

وی با اشاره به یک ساله شدن چهارمین بورس کشور ( تاسیس در 19 اسفند 91 ) گفت : در سیزدهمین بند از این سیاستها آمده است " تلاش برای جلوگیری از ضربه پذیری درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز از طریق متنوع کردن روشهای فروش، مشارکت دادن بخش خصوصی در فروش و افزایش صادرات نفت، گاز و پتروشیمی " که با اهداف و بیانیه ماموریت چهارمین بورس کشور انطباق کامل دارد.


همکاري اقتصادي ايران و اتحاديه اروپا به نفع اقتصاد جهاني است
یک اقتصاددان تصریح کرد: گسترش روابط و مبادلات اقتصادی و بازرگانی ایران و اتحادیه اروپا به نفع اقتصاد جهانی است و مشکل بحران مالی و اقتصادی را در این اتحادیه کاهش می دهد.
به گزارش روابط عمومي راديو اقتصاد دکتر محمد محمدپور عمران در مصاحبه با اين رادیو گفت: اتحادیه اروپا که در سالهای اخیر از بحران مالی و اقتصادی رنج برده است امسال می تواند 4 دهم درصد رشد را تجربه و اندکی از مشکلات خود را بر طرف کند.

وی با اشاره به فعال شدن دیپلماسی سیاسی میان ایران و اروپا گفت: دو طرف مناسبات اقتصادی تاریخی دارند و در برخی موارد به 25 میلیارد دلار هم می رسد اما به دلیل مسایل ناشی از تحریم ها به 40 درصد این رقم کاهش یافته است.

محمدپور عمران اظهار داشت: دو طرف علاقه زیادی برای گسترش همکاری اقتصادی دارند و اشتیاق اتحادیه اروپا با 25 کشور عضو بسیار زیاد است.

وی سفر اشتون را به ایران مهم دانست و گفت: با لغو تحریم ها و افزایش صادرات نفت خام ایران به اروپا می توانیم باز هم شاهد شکوفایی مناسبات تجاری دو طرف باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین