کد خبر: ۲۳۵۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۳

موافقت 93 درصدی شرکت کنندگان در همه پرسی کریمه برای الحاق به روسیه

معاون نخست وزیر کریمه اعلام کرد: 93 درصد شرکت کنندگان در همه پرسی روز یکشنبه در جمهوری خودمختار کریمه به الحاق این منطقه به روسیه رای دادند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، ˈرستم تیمورعلی یفˈ عصر یکشنبه در پایان همه پرسی به خبرنگاران گفت: براساس نتایج پرسش از شرکت کنندگان همه پرسی (اگزیت پل)، جمهوری خودمختار کریمه در این همه پرسی به پیروزی رسید.

وی افزود: 93 شرکت کنندگان در همه پرسی به الحاق این منطقه به فدراسیون روسیه رای دادند و فقط هفت درصد خواهان ماندن آن در قلمروی اوکراین شدند.

براساس این گزارش، نظرسنجی از شرکت کنندگان در همه پرسی امروز را ˈانستیتو پژوهش های سیاسی و اجتماعیˈ جمهوری خودمختار کریمه به سفارش خبرگزاری ˈکریم اینفورمˈ در 200 حوزه رای گیری انجام داد.

نتایج اولیه همه پرسی منطقه خودمختار کریمه، ساعت یک بامداد روز دوشنبه به وقت محلی اعلام می شود، اما نتایج رسمی چند روز دیگر اعلام خواهد شد.

همه پرسی ساعت هشت عصر یکشنبه به وقت محلی (10 شب به وقت مسکو) به پایان رسید.در حال حاضر شمارش برگه های اخذ رای در یک هزار و 205 حوزه در مناطق مختلف کریمه جریان دارد.

در برگه های ویژه همه پرسی دو پرسش به زبان های روسی، تاتاری و اوکراینی مبنی براینکه ˈآیا می خواهید جمهوری خودمختار کریمه از اوکراین استقلال بیابد؟ و آیا می خواهید قانون اساسی سال 1992 کریمه احیا شود؟ˈ نوشته شده بود.

بخش عمده جمعیت 2 میلیون و 150 هزار نفری کریمه را روس ها با جمعیت حدود یک میلیون و500 هزار نفر تشکیل می دهند و پس از آنها اوکراینی ها با نزدیک به 450 هزار نفر و تاتارها با حدود 250هزار نفر قرار دارند.

135 ناظر از 23 کشور از جمله روسیه، آمریکا، لهستان، لیتوانی و مغولستان بر جریان برگزاری همه پرسی استقلال کریمه از اوکراین نظارت داشتند.

یک هزار و 240 ناظر محلی نیز از سازمان های فعال در کریمه بر این همه پرسی نظارت کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین