کد خبر: ۲۳۹۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲

ارتش اوکراین برای مقابله با جدایی طلبان آماده باش داد

دولت اوکراین در پی افزایش تنش ها در شرق این کشور ضمن هشدار به گروههای جدایی طلب خواستار آمادگی کامل و بسیج تمامی نیروهای ارتش برای مقابله با تنش ها در این کشور شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری رویترز، در فرمانی که از سوی ˈالکساندر تورچینوفˈ رییس جمهوری موقت اوکراین صادر شده به جدایی طلبان تا پایان روز دوشنبه فرصت داده شده تا سلاح های خود را زمین بگذارند و ساختمان های دولتی را ترک کنند.

رییس جمهوری موقت اوکراین پیش از صدور این فرمان به ارتش این کشور دستور داده بود تا برای مقابله با گروه های تروریستی در آمادگی کامل باشند.

بنابر این گزارش مسکو نیز با انتقاد از اقدام رییس جمهوری موقت اوکراین در فراخوان و بسیج ارتش این کشور ، آن را ˈیک فرمان جناییˈ توصیف کرد.

نیروهای جدایی طلب اوکراین هفته گذشته ساختمان فرمانداری ˈدونتسکˈ و نیز مرکز نیروهای اطلاعاتی شهر ˈلوهانسکˈ را به اشغال خود در آوردند و پس از آن نیز ساختمان های دولتی در شهرهای ˈاسلاویانسکˈ ، ˈکراماتورسکˈ و ˈماریوپولˈ در شرق این کشور به اشغال نیروهای جدایی طلب طرفدار روسیه درآمد.

جدایی طلبان خواستار برگزاری همه پرسی به منظور دستیابی به خودمختاری هستند.

با تعیین ضرب الاجل از سوی دولت اوکراین برای تسلیم جدایی طلبان، انتظار می رود که با پایان وقت تعیین شده از سوی مقامات ˈکی یفˈ ، ارتش اوکراین رسما وارد عمل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین