کد خبر: ۲۴۳۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹

جایگزینی کتاب "دانش خانواده" به جای "تنظیم خانواده"

حسن احدی مدیرگروه دکتری روانشناسی واحد علوم و تحقیقات گفت: کتاب دانش خانواده به عنوان جایگزینی مناسب برای کتاب تنظیم خانواده ، با تاکید بر ازدواج سالم منتشر می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، حسن احدی مدیرگروه دکتری روانشناسی در این واحد ، به تهیه و تدوین کتاب دانش خانواده با همکاری بسیاری از اساتید فرهیخته روانشناسی کشور خبر داد و گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کتاب دانش خانواده به عنوان جایگزینی مناسب برای کتاب تنظیم خانواده ، با تاکید بر ازدواج در دست چاپ است.

وی با بیان این مطلب که جامعه ما در حال پیرشدن و کاهش جمعیت جوان در آینده است، باید روش های ازدواج سالم به صورت علمی تبلیغ شود، ادامه داد: هدف از تالیف کتاب دانش خانواده، جلوگیری از کاهش بی رویه تعداد نفوس جامعه و تنظیم تعداد افراد جامعه در آینده است.

احدی اظهار کرد در این کتاب مسائلی از قبیل ازدواج سالم از نگاه دین مبین اسلام و نیز از نگاه غرب ،اهمیت و ضرورت ازدواج ، اهداف و معیارهای تحکیم خانواده و عوامل موثر بر آن، ویژگی های روابط سالم بین همسران ، بحران طلاق و عوامل تعیین کننده آن ها ، از جمله مسائل مورد بررسی در کتاب دانش خانواده است.

وی افزود: سرفصل های کتاب دانش خانواده ، براساس بررسی نتایج پرسش نامه هایی که در اختیار 40تن از فعالان سیاسی چون نمایندگان مجلس، اساتید روانشناسی، پزشکی و جامعه شناسی، روحانیون، دانشمندان، فارغ التحصیلان و اساتید این رشته قرار گرفته بود، تهیه شد.

مدیرگروه مقطع دکتری روانشناسی واحد علوم و تحقیقات به وضعیت رشته روانشناسی در واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و افزود: وضعیت کمی و کیفی رشته های روانشناسی در حال فعالیت در واحد علوم و تحقیقات بسیار مطلوب است. واحد علوم و تحقیقات در رشته ی روانشناسی ، با افزایش رشته هایی هم چون رشته های تربیتی ، حضور اساتید ارزنده ،کیفیت بالا و تعداد کم دانشجویان پذیرفته شده ، عملکردی روبه رشد و موفق داشته است.

وی با بیان این مطلب که برپایی کرسی های نظریه پردازی و نوآوری و نظریه پردازی ، لازمه نگه داشتن نوجوانان و جوانان در کشور است، ادامه داد: واحد علوم و تحقیقات می تواند در حوزه های روانشناسی سلامت و بالینی با مراکز درمانی در مقوله هایی چون سرطان یا کودکان بیش فعال و... همکاری های گسترده داشته باشد.

احدی تصریح کرد: امروزه فارغ التحصیلان رشته روانشناسی واحد علوم و تحقیقات، از متخصصان تراز اول این حوزه به شمار می آیند، واحد علوم و تحقیقات ، با تربیت فارغ التحصیلانی متخصص و با تالیفات متعدد، سهم به سزایی در تغذیه روانی و علمی کشور دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین