کد خبر: ۲۴۳۲۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲

سیاسی‌های پرفروش در نمایشگاه کتاب: احمدی‌نژاد، هاشمی و روحانی

کتاب‌های «سازندگی و شکوفایی؛ خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال 1370»، «روزهای پایداری» و «هاشمی در سال 88»، کتاب «از نیاوران تا پاستور» و کتاب‌های حسن روحانی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سیاسی نمایشگاه کتاب بودند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی؛ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمود احمدی‌نژاد؛ رییس جمهور سابق و حسن روحانی؛ رییس جمهور کنونی کشورمان سوژه‌های خوبی برای کتاب‌های پرفروش در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ هاشمی رفسنجانی که سال‌هاست خاطرات خود را ازسوی نشر معارف انقلاب به صورت سالانه منتشر می‌کند، سوژه سه کتاب تازه در نمایشگاه کتاب تهران بود.

هاشمی رفسنجانی

 

 

 

 

 

 

 

کتاب «سازندگی و شکوفایی؛ خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال 1370» تازه‌ترین مجلد از مجموعه خاطرات هاشمی است که روزنوشت‌های سال 70 وی را شامل می‌شود. این کتاب که مطابق با هرسال برای اولین بار در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد، به اهتمام عماد هاشمی گردآوری شده و به اتفاقات سیاسی و تاریخی این سال را دربردارد.

کتاب «روزهای پایداری» مربوط به وقایع آغاز جنگ تحمیلی تا فتح خرمشهر است و جلد دوم این کتاب که به بررسی وقایع جنگ تحمیلی تا انتهای آن می‌پردازد، در آینده رونمایی می‌شود. در این زمینه مرکز اسناد، کتابخانه و موزه آیت‌الله هاشمی نیز در مجموعه فرهنگی ورزشی در شهر رفسنجان ایجاد شده است.

چگونگی ایجاد رابطه با شوروی سابق و عادی‌سازی روابط با غرب در دولت سازندگی، بیرون کشیدن نیروهای شوروی از افغانستان، نامۀ تاریخی امام(ره) به گورباچوف، سف هاشمی به شوروی در سِمَت ریاست مجلس شورای اسلامی، امضای قرارداد وسیع همکاری‏‌های مهم اقتصادی، عمرانی و نظامی با شوروی، مسأله گروگان‏‌ها در لبنان، اقدام به نجات جمعی از گروگان‏‌های غربی در لبنان، آزاد کردن هواپیمای ربوده شده تی دبلیو ای که با 140 مسافر و 8 خدمه، عادی‌سازی روابط با اروپا و... از مباحث مطرح شده در این کتاب به شمار می‌آید.

همچنین کتاب «روزهای پایداری» کتاب دیگری از نشر معارف انقلاب است که توسط عباس بشیری تالیف شده که اختصاص به ناگفته‌های آیت‌الله هاشمی از دوران هشت ساله دفاع مقدس دارد. بخش‌هایی از این کتاب مربوط به وقایع آغاز جنگ تحمیلی تا فتح خرمشهر است.

اما کتاب سومی که حول محور هاشمی رفسنجانی در این مرکز نشر به چاپ رسیده و در نمایشگاه کتاب رونمایی شد، کتابی‌ست تحت عنوان «هاشمی در سال 88» پس از دو سال و نیم توقیف، بالاخره منتشر شد و جمع وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کرد.

«هاشمی در سال 88» توسط حجت‌الاسلام رضا صنعتی تالیف شده و در پنج بخش تنظیم شده است. بخش اول به گزارش مواضع هاشمی در مرزبندی با دشمن و نفی اقدامات ساختارشکنانه اختصاص یافته است. بخش دوم به تبیین مواضع وی در برابر یک جریان از مجموعه جریان‌های اصول‌گرا اختصاص یافته است. در بخش سوم به هشدارهای هاشمی در سال 88 پرداخته شده است. بخش چهارم، راهکارهای وی برای برون‌رفت از وضعیت نامطلوب این سال را گزارش کرده است. فصل پنجم نیز به گزارش چند چالش مرتبط با ایشان (ازجمله طرح دولت وحدت ملی، علت نگارش نامه به مقام معظم رهبری، کارگردانی مبارزات انتخاباتی رقبای دکتر احمدی‌نژاد، امتناع از اقامه نمازجمعه تهران، صحنه‌گردانی حوادث پس از انتخابات، عدم حضور در مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور، مسائل مرتبط با خانواده هاشمی و...) اختصاص یافته است.

 محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی

 «از نیاوران تا پاستور» کتابی‌ست به قلم امیررضا پرحلم که از سوی نشر دستان به چاپ رسیده و با روایت داستانی از حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری و فعالیت‌های غیر‌قانونی محمود احمدی‌نژاد در واپسین روزهای ریاست جمهوری وی پرده برمی‌دارد.

این کتاب که بدون هیچ مشکلی مجوز نشر گرفته و مورد استقبال مخاطبان در نمایشگاه کتاب تهران واقع شده، به اتفاقات سال 92 و انتخایات ریاست جمهوری پرداخته و در بخش آخر که جنجال‌برانگیزترین بخش کتاب نیز هست؛ به موضوع احمدی‌نژاد پس از پاستور اختصاص دارد. ماجرای رسوایی 16 میلیاردی، بازگشت پرحاشیه احمدی‌نژاد به دانشگاه، سرنوشت هدایای ریاست جمهوری و سایر نخلفات وی و... پرداخته است.

در بخشی از این فصل نویسنده درباه سرنوشت هدایای ریاست جمهوری اینگونه روایت کرده است: اوایل تیرماه 92 نامه‌ای ازسوی رئیس دفتر رئیس جمهور وقت به معاون تشریفات دفتر رئیس جمهور که مدیریت ساختمان موزه هدایا واقع در سعدآباد را برعهده داشت؛ نوشته شد که از عزم احمدی‌نژاد مبنی بر بسته‌بندی و فهرست‌برداری هدایای دوران هشت ساله ریاست‌جمهوری حکایت داشت، براساس دستور رئیس دفتر رئیس جمهور کار بسته‌بندی هدایا اوایل تابستان آغاز شد. پس از رسمی شدن بی‌سر و صدای موضوع، این اموال در چهار کامیون جاسازی و پنج ماشین زرهی اسکورت شد و به ساختمان لادن در حوالی ونک منتقل گردید.... فردی از افراد نزدیک به عوامل دولت دهم بعدها به یک خبرنگار گفت: اسنادی که مشخصات این اموال را ثبت کرده بودند، امحا شده است. همچنین از طرف عواملی در دفتر رئیس‌جمهور سابق به برخی افراد و کارکنان موزه هدایایی داده شده تا همه اطلاعات مربوط به هدایا شامل پرونده‌ها، فهرست و عکس هدایا منهدم شده و از بین بروند.

بخش‌های متعددی از این کتاب به عملکرد سایر چهره‌های سیاسی همچون هاشمی رفسنجانی پرداخته شده و البته محور اصلی آن، چگونگی روی کارآمدن حسن روحانی در مقام رئیس‌جمهور است.

همچنین مجموعه ای از کتاب‌های حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در غرفه سازمان اسناد و کتابخانه ملی به نمایش گذاشته شد. این کتاب‌ها که 6 جلد از نگاشته‌های روحانی را شامل می‌شوند، با استقبال قابل توجهی ازسوی مخاطبان قرار گرفت؛ آنچنانکه تمام نسخه‌های «خاطرات دکتر حسن روحانی (انقلاب اسلامی 1341-1357)» در دو روز اول نمایشگاه به فروش رفت.

سایر کتاب‌های روحانی در نمایشگاه کتاب امسال عبارت بودند از «سن اهلیت و مسئولیت قانونی؛ در فقه اسلامی و نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران»، مجموعه سه جلدی «اندیشه های سیاسی اسلام»، «امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای» و «مقدمه‌ای بر تاریخ امامان شیعه».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
سيد حامد موسوي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
سلام من يه كتاب درباره ي احمدي نژاد به زبان روسي ميخوام.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین