کد خبر: ۲۴۴۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳

جزئیاتی از «من روحانی هستم 2»

این در حالی است که علی‌رغم گذشت چند هفته از انتشار و توزیع مستند «من روحانی هستم»، همچنان هویت واقعی کارگردان آن در هاله‌ای از ابهام است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: همان اولین ساعاتی که تریلر «من روحانی هستم ۲» روی سایت‌های اشتراک‌گذاری فیلم و ویدئو منتشر شد، گروه سازنده مستند «من روحانی هستم»، یعنی همان گروه بدون مجوز «سفیر فیلم» بیانیه داد که این تریلر کار ما نیست. سفیر فیلم که خود در این روزها متهم به تخریب رئیس‌جمهوری است در بیانیه خود ساخت و انتشار این تریلر را «پروژه تخریب‌گران» ارزیابی کرد.

به گزارش پیام نو، در این تریلر صحنه‌هایی بی‌ربط چون جنگ ویتنام و مذاکرات هسته‌ای و … دیده می‌شود. پیش‌تر گفته شده بود که این مستند به سراغ «زندگی خصوصی رئیس‌جمهوری» رفته است. اما این زندگی خصوصی چیست؟ ظاهرا سازندگان این فیلم با یک رویکرد طنز سراغ رویه «توطئه‌انگاری» مخالفان دولت رفته و حسن روحانی را به عنوان چهره پشت پرده وقایعی چون جنگ ویتنام معرفی و حتی از زندگی مخفی چندساله او در آمریکا نیز پرده برمی‌دارند!

قرار است این فیلم طنز مستندگونه هفته آینده نمایش داده شود. سازندگان این فیلم از فعالان رسانه‌ای هوادار دولت و از منتقدان ساخت مستند «من روحانی هستم» علیه رئیس‌جمهور هستند.

 این در حالی است که سازندگان اصلی این مستند، پیش‌تر تایید کرده بودند که قسمت‌های ۲ و ۳ «من روحانی هستم» نیز در راه است. علی‌رغم اینکه مسئولان وزارت ارشاد بارها اعلام کردند که نه موسسه «شفق» و نه «سفیر فیلم»، هیچکدام تا کنون مجوز فعالیت دریافت نکرده‌اند و قسمت اول این مستند نیز بدون مجوز ساخت و توزیع است، تا کنون هیچ برخوردی با سازندگان واقعی این مجموعه سه قسمتی صورت نگرفته است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که کارگردان فیلم طنز «من روحانی هستم ۲» فرورتیش رضوانیه است. او بیشتر به خاطر ابداع شیوه داستان‌نویسی «بومرنگ» و همچنین انتشار شوخی‌های خبری بزرگ شناخته می‌شود. شایعه کج‌ شدن برج میلاد که او اسفندماه ۱۳۸۳ آن را منتشر کرد، به‌عنوان معروف‌ترین دروغ اول آوریل در ایران مطرح است.

این در حالی است که علی‌رغم گذشت چند هفته از انتشار و توزیع مستند «من روحانی هستم»، همچنان هویت واقعی کارگردان آن در هاله‌ای از ابهام است. پیش‌تر رسانه‌های نزدیک به جریان منتقد و مخالف دولت، نام این کارگردان را «معصومه نبوی» عنوان کرده بودند.

 با این حال مسئولان موسسه‌های بدون مجوز «شفق» و «سفیر فیلم» در کنفرانس خبری خود در خبرگزاری نسیم تایید کردند که این یک نام مستعار است. در همان روز، روزنامه اعتماد در مطلبی گمانه‌زنی کرد که احتمال دارد نام واقعی کارگردان این فیلم «منصوره اخوان» باشد.

 با این حال حتی رسانه‌ها و چهره‌های اصولگرا نیز بر ارتباط پشت پرده سازندگان این فیلم با جبهه پایداری و ستاد انتخاباتی سعید جلیلی تاکید دارند.

هر چند سازندگان «من روحانی هستم» زمانی را برای اکران و انتشار قسمت‌های دوم و سوم این فیلم تعیین نکرده‌اند اما بر اساس برخی اخبار کسب‌شده، احتمالا مستند طنز «من روحانی هستم ۲» به کارگردانی فرورتیش رضوانیه هفته آینده در دانشگاه آزاد تهران رونمایی خواهد شد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین