کد خبر: ۲۵۵۷۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲

اسماعیل امینی: سیاسی کاری را به هنر نکشانید

وی به حاشیه پردازی پیرامون ورزات ارشاد اشاره کرده و گفت :« بازی های سیاسی که ریشه های آن به مسائل انتخاباتی بر می گردد حالا دامنه خود را به وزارت ارشاد کشانده است ودست از دامان هنر بر نمی دارد.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس فرهنگی: رسیدگی به وضعیت صنفی هنرمندان و حل مشکلاتی نظیر بیمه و حق بازنشستگی خواسته به تعویق افتاده ای است که در بسیاری از دولت ها به ثمر و نتیجه نرسیده است . این خواسته محقق نشده میراثی است که به دولت یازدهم رسیده است. در این میان برخی بر این باورند که هنرمندان خودشان باید متولی  امور صنفی خود باشند و حمایت های دولتی در دراز مدت نتیجه مثبتی نداشته و نخواهد داشت .

 اسماعیل امینی شاعر و طنز پرداز در جرگه این افراد است . وی معتقد است تنها هنرمندان هستند که باید به امور صنفی خود سامان دهی کنند  ودخالت وزارت ارشاد و حاشیه آفرینی نهادهای موازی هرگز راهگشای زندگی هنرمند نبوده است .

 امینی در گفتگو با آفتاب به حاشیه پردازی پیرامون ورزات ارشاد اشاره کرده و گفت :« بازی های سیاسی که ریشه های آن به مسائل انتخاباتی بر می گردد حالا دامنه خود را به وزارت ارشاد کشانده است ودست از دامان هنر بر نمی دارد.»

نویسنده کتاب لبخند سعدی به تفاوت نگاه مسئولان فرهنگی با نقاط دیگر دنیا اشاره کرد :«در بیشتر نقاط دنیا اهالی فرهنگ هستند که با قلم و آثار خود به روند کار سیاسیون انتقاد می کنند اما در کشور ایران سیاسیون بازی های سیاسی خود را به داخل زمین فرهنگ کشانده اند  و فرهنگ را کوچک و دم دستی کرده اند.»

اسماعیل امینی تاکید کرد :«وزارت ارشاد تنها نهادی نیست که متولی امور فرهنگی است. بنابراین مطرح کردن این خواسته ها تنها با وزارت ارشاد عاقلانه نیست. سیاست گذاری های فرهنگی با مشورت ارگان هایی  چون شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس و نهادهای دیگر به ثمر می رسد بنابراین تا دغدغه مسئولان فرهنگ و قشر هنرمند نباشد وچند دستگی بین آن ها رفع نشود،تغییرات جدی در حوزه فرهنگ انجام نمی پذیرد.»

امینی تاکید کرد :« بارها شنیده ام که دولت باید برای قشر هنرمند چنین و چنان انجام بدهد .هنرمندان کارمند دولتی نیستند که دولت مجری امورشان باشد . اگر فضا و شرایط به دوراز جنجال وهیاهو باشد هنرمندان می توانند برای امور خود تصمیم گیری کنند .»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین