کد خبر: ۲۵۶۱۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
میرزاده خبر داد

تاسیس دانشکده خبر در دانشگاه آزاد/مجلس فرصت بیشتری به فرجی‌دانا دهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به درخواست نماینده ایسنا در نشست امروز اصحاب رسانه با میرزاده درباره ارائه تسهیلات به خبرنگاران جهت ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی گفت: به مناسبت روز خبرنگار تاسیس دانشکده خبر را در دستور کار قرار داده‌ایم تا با فراهم کردن بستری مناسب خبرنگاران بتوانند در دوره‌های تحصیلات تکمیلی ادامه تحصیل دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: میرزاده در نشست اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، گفت: تاسیس دانشکده خبر در جهت ایجاد فضای مناسب برای ادامه تحصیل خبرنگاران در دستور کار قرار گرفته و از آنجایی که برای تاسیس هر دانشکده نیاز به سه گروه آموزشی است طی دستوری به معاون آموزشی دانشگاه آزاد در پی جذب هیئت علمی برای تاسیس دانشکده خبر هستیم.

وی با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات در تمام حوزه‌ها به ویژه در رشته‌های حوزه رسانه فعال است گفت: اما با این وجود امیدواریم در یکی از واحدهای تهران با همکاری شورای راهبردی اطلاعات و ارتباطات و با توجه به علاقمندی خبرنگاران و تقاضای آنها برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، دانشکده خبر را تاسیس کنیم.

وی درباره نحوه پذیرش دانشجو در این دانشکده اظهار کرد:‌ نحوه پذیرش در چارچوب مقررات دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود و از آن طریق دانشجو جذب خواهد کرد. برنامه ریزی‌ها در این باره صورت گرفته و نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.

مشکلات استاد راهنمای دانشجویان تحصیلات تکمیلی حل شد
رئیس دانشگاه آزاداسلامی درباره طولانی بودن پروسه ارائه پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: زمانی که وارد دانشگاه آزاد شدم 130 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا وجود داشت که استاد راهنما نداشتند و این یکی از چالش‌های ما در بدو ورود به دانشگاه آزاد بود. خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شد خصوصا در طرح تجمیع واحد علوم و تحقیقات با دانشگاه مادر بسیاری از مشکلات حل شد.

جذب 5000 عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد
میرزاده با ابراز امیدواری نسبت به اینکه کمتر از شش ماه دیگر هیچ مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت، گفت: با استخدام 5000 نفر عضو هیات علمی در طرح تجمیع واحد علوم و تحقیقات؛ مشکل دانشجویان تحصیلات تکمیلی حل خواهد شد. در حال حاضر برخی از پرونده‌های جذب اعضای هیئت علمی تشکیل شده و در مرحله مصاحبه قرار دارد.

افزایش وام ازدواج دانشجویی
وی درباره افزایش وام دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی نیز اظهارکرد:‌ اکنون مقدار وام دانشگاه آزاد مبلغ کمی است و به خاطر آنکه گردش پولی بسیار زیادی در سیستم بانکی از سوی دانشگاه آزاد انجام می‌شود در حال مذاکرات با بانک‌ها هستیم تا با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ازدواج دانشجویی، وام ازدواج دانشجویی را افزایش دهند.

میرزاده درباره میزان افزایش وام ازدواج دانشجویی نیز افزود: در حال حاضر مبلغ این وام یک و نیم میلیون تومان است، اما درباره مبلغ جدید هنوزبا بانک‌ها به توافق نرسیده‌ایم.

افزایش شهریه از سال تحصیلی 93-94 اعمال خواهد شد
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه افزایش میانگین 15 درصد شهریه دانشگاه آزاد عطف به ماسبق نخواهد شد، گفت: هر ترمی بر اساس مصوبه هیئت امنا شهریه آن مشخص می‌شود، افزایش شهریه از سال تحصیلی 93-94 اعمال خواهد شد و اگر تخلفی در این مسئله صورت گرفته هزینه اضافی بازگردانده خواهد شد و با متخلفین برخورد می‌شود.

وی در مورد تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از دانشگاه آزاد نیز افزود: این مسئله مربوط به دوران قبل از بنده بوده و اطلاعات دقیقی از وضعیت آن ندارم؛ اما یک جلسه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور پیدا کردم و توضیحاتی در آنجا ارائه شد و از آنجایی که لابی صورت نگرفته نمی‌دانیم چه زمانی گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد آماده خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد درباره جزئیات طرح تجمیع دانشگاه آزاد نیزبه خبرنگاران گفت: طرح تجمیع صورت گرفته و بخشنامه‌های آن اعلام شده است و بیش از 25 نفر از مسئولین این واحدها منصوب شده‌اند، بطوریکه واحدهای تجمیع شده از مهرماه دانشجو پذیرش خواهند کرد.

افزایش 10 هزارنفری ظرفیت پذیرش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه
وی با بیان اینکه در ظرف 32 سال گذشته مجوزهای کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد حدود 3100 رشته بوده است،‌ ادامه داد:‌ در ظرف 10 ماه گذشته این مجوزها به رقمی بالغ بر 1553 رشته کارشناسی ارشد و دکترا رسیده که باعث شده حدود 10 هزار نفر در کارشناسی ارشد و دکترا ظرفیت‌ها افزایش داشته باشد.

ویژگی‌های طرح تجمیع تقویت بومی گزینی بوده است
میرزاده با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های طرح تجمیع تقویت بومی گزینی بوده است، گفت: بسیاری از دانشجویان شهرستان‌ها علاقمند بودند در مقطع تحصیلات تکمیلی و دکترا در شهر خود ادامه تحصیل دهند و این امکان فراهم نبود، اما اکنون با طرح تجمیع دانشجویان می‌توانند در شهرستان خود اقدام به تحصیل کنند و این مسئله بسیاری از هزینه‌های دانشجویان را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه رقابت درون گروهی غیرضروری جای خود را به همگرایی داده است، ادامه داد: در این طرح رقابت‌های درون گروهی غیر ضروری از مجموعه دانشگاه آزاد خارج شده و این طرح باعث ارتقای کیفیت در واحدهای دانشگاه آزاد شده است و این یکی از وعده‌هایی است که در ابتدای ورود به دانشگاه آزاد آنرا مطرح کرده بودیم.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه سایر مراکز زیان ده نیز با دانشگاه‌های مادر تجمیع خواهند شد، گفت: مراکزی که زیان ده باشند یا جاذبه زیادی برای پذیرش دانشجو نداشته باشند، در حال برنامه ریزی هستیم تا با واحدهای مادر تجمیع شوند.

میرزاده با اعلام اینکه در سال تحصیلی 93 و 94 در رشته‌های کاردانی و کارشناسی بیش از96 درصد بدون آزمون پذیرش خواهیم داشت، تصریح کرد: کسانی که در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند می‌توانند بدون توجه به محدودیت سنی، جنسیتی و جغرافیایی رشته‌های مورد علاقه خود را انتخاب و در حال حاضر ظرفیت بالایی برای پذیرش در مقاطع کارشناسی تا دکترا فراهم شده است.

پذیرش بدون آزمون دانشجویان دکترای علوم انسانی
وی با اشاره به پذیرش بدون آزمون دانشجویان دکترا نیز افزود: در دوره دکترا دانشجویان علوم انسانی که معدل آنها بالای 18 و در رشته‌های فنی بالای 17 باشد بدون آزمون و از طریق مصاحبه می‌توانند وارد مقطع دکترا شوند؛ اما اگر تقاضا بیش از ظرفیت‌های موجود باشد بر اساس معدل و مصاحبه تعدادی گزینش خواهند شد.

میرزاده با اشاره به شعب خارجی دانشگاه آزاد گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد چهار واحد خارجی دارد که یکی از آنها دانشگاه آکسفورد انگلستان است و دیگری در کابل، ‌دبی و لبنان می‌باشد. دانشگاه آکسفورد دو سالی به حالت تعطیلی درآمده بود که اکنون فعال شده و مهرماه دانشجو می‌پذیرد.

میرزاده با اشاره به برنامه‌های گسترش واحدهای خارجی نیز افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است تا در کشورهای عراق، تاجیکستان و عمان شعبی احداث شود و مسئولین تاسیس این واحدها جهت گرفتن مجوزها و امکانات لازم به این کشورها اعزام شده‌اند.

تعجب رییس دانشگاه آزاد از طرح استیضاح وزیرعلوم
رئیس دانشگاه آزاد در مورد استیضاح وزیرعلوم نیز اظهار کرد: استیضاح حق مجلس شورای اسلامی است، اما باعث تعجب است که هنوز یک سال از فعالیت‌های آقای فرجی دانا نگذشته می‌خواهند او را استیضاح کنند.

تعامل خوب وزیرعلوم با دانشگاه آزاد
میرزاده با تاکید بر اینکه یک سال میزان مناسبی برای ارزیابی عملکرد یک وزیر نیست، گفت: دکتر فرجی دانا به نظر من در برنامه‌هایشان بسیار موفق عمل کرده‌اند و توانسته‌اند تعامل خوبی نیز با دانشگاه آزاد به وجود بیاورند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات لاینحل در طی این سالها با همکاری وزارت علوم حل شد، گفت: تعامل وزارت علوم با دانشگاه‌های غیردولتی نشان از نگاه ملی دکتر فرجی دانا دارد و با توجه به شناختی که از ایشان و معاونینش دارم معتقدم نباید دانشگاه‌ها را از مدیران توانمندی همچون این افراد محروم کرد. امیدوارم مجلس فرصت بیشتری برای ایشان قائل شوند تا برنامه‌هایشان را اجرایی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین