کد خبر: ۲۵۶۳۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹

"پیام ابراهیم" به مدیرمسئولی اعظم طالقانی منتشر شد+عکس

اولین شماره ماهنامه «پیام ابراهیم» به صاحب امتیازی جامعه زنان انقلاب اسلامی و مدیرمسئولی اعظم طالقانی بر روی دکه‌ها قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در شماره اول این ماهنامه که عکس مرحوم محمد مصدق بر روی جلد اول آن خودنمایی می‌کند، مصاحبه‌هایی با شهیندخت ملاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، سعید حجاریان و پرونده‌های ویژه‌ای در مورد مصدق، کودتای 28 مرداد و مرحوم دکتر شریعتی منتشر شده است.

 به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، در سرمقاله این ماهنامه که به قلم اعظم طالقانی و با عنوان «چرا پیام ابراهیم؟» به نگارش در آمده، عنوان شده است: «در سال 59 با همکاری آقای حسین بنکدار اساسنامه نشریه پیام هاجر تهیه و تنظیم گردید و سپس پروانه و مجوز انتشار از وزارت ارشاد دریافت شد. پس از مدتی که از انتشار نشریه گذشت حسین بنکدار در ظهر عاشورا در سوسنگرد به شهادت رسید و به یاد آن شهید پیام هاجر مدت 23 سال در 312 شماره و چندین ویژه‌نامه به فارسی و انگلیسی منتشر شد. در این مدت دو بار هم توقیف شد. بار نخست توسط دادسرای ویژه روحانیت به خاطر انتشار برخی از جلسات درس آیت‌الله منتظری و بار دوم در سال 1379 در شبی که شانزده روزنامه و نشریه توقیف شد؛ در حالیکه آماده چاپ بودیم نامه توقیف توسط چهار جوان به دفتر پیام هاجر ارائه شد. از آن تاریخ تاکنون حدود 14 سال می‌گذرد. بعد از مدتی به عنوان دبیرکل جامعه زنان مجوز انتشار مجله‌ای با عنوان (رهیابان نور) را درخواست کردم. این مجوز پس از چند ماه که از تشکیل دولت جدید گذشته بود، صادر شد. چون علاقه‌مند بودیم پیام هاجر را به ما برگرداند و مورد قبول واقع نشد نام آن را به "پیام ابراهیم" تغییر دادیم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین