کد خبر: ۲۵۶۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
«احمد پوری»؛ مترجم در گفتگو با آفتاب مطرح کرد:

خرید عادلانه کتاب؛ کمک به رونق نشر

«با بودجه خوبی که وزارت ارشاد در دست دارد می‌تواند، بخشی از کتب ناشران را بدون در نظر گرفتن خودی و غیرخودی برای کتابخانه‌ها خریداری کند تا به این ترتیب ناشر هم تشویق شود. وقتی ناشری هیچ چشم‌اندازی نسبت به فروش کتاب منتشره‌اش نداشته باشد، طبیعی است که به لحاظ اقتصاد نشر، هراس داشته باشد.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: «باید خرید کتاب عادلانه و بدون در نظر گرفتن خودی و غیرخودی از سوی وزارت ارشاد صورت گیرد.» این مسئله‌ای بود که «احمد پوری» در گفت‌وگو با «آفتاب» بر آن تاکید کرد.

به گزارش آفتاب، پوری که از مترجمان پرکار کشور است درباره آنچه در یک سال گذشته در عرصه کتاب رخ داده، گفت: «به اعتقاد من اوضاع تفاوت کرده که آن هم در مسیر مثبت بوده است. چراکه هم مجوزهای نشر تسریع پیدا کرده و مانند قبل سختگیری نمی‌شود و هم آنکه تامل‌ها در وزارت ارشاد بالا رفته و ممیزی‌ها به شکل گذشته انجام نمی شود. در واقع منطقی‌تر شده است اما تا رسیدن به ایده‌آل راه زیادی در پیش داریم تا به آن مقصود نظرمان برسیم»

او در ادامه خاطرنشان ساخت که وزارت ارشاد باید بخشی از مشکل ناشران را با خرید کتاب حل کند: «با بودجه خوبی که وزارت ارشاد در دست دارد می‌تواند، بخشی از کتب ناشران را بدون در نظر گرفتن خودی و غیرخودی برای کتابخانه‌ها خریداری کند تا به این ترتیب ناشر هم تشویق شود. وقتی ناشری هیچ چشم‌اندازی نسبت به فروش کتاب منتشره‌اش نداشته باشد، طبیعی است که به لحاظ اقتصاد نشر، هراس داشته باشد.»

پوری در ادامه درباره بی‌اعتمادی مردم نسبت به آنچه منتشر می‌شود، گفت: «سیاستی که در قبال کتاب، انجام می‌شود، متاثر از سیاست کلی است که شکی در آن نیست. به نظر می‌رسد این بی‌اعتمادی زمانی از میان می‌رود که ممیزی سبک‌تر شده و بار سنگین آن، به مرور برداشته شود. هرچند هر چه قیمت کتاب بالا باشد و ممیزی شدید، کسی که اهل کتاب باشد حتی اگر تعداد کتاب سبد خانوارش را کم کند، آن را کنار نمی‌گذارد اما این دلیل بر آن نمی‌شود که سیاست‌های محدود کننده تداوم داشته باشد و باید همواره در راستای افزایش اعتماد مردم گام برداشت.» 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین