کد خبر: ۲۵۷۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴

دفاع روحانی از مدیریت فرجی دانا

رییس جمهوری عصر یک‌شنبه در جلسه هیات دولت با دفاع از عملکرد و مدیریت دکتر رضا فرجی دانا، طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری در مجلس شورای اسلامی را فرصتی برای تقویت روابط بین دولت و مجلس دانست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی گفت: مدیریت دکتر فرجی دانا در دوره کوتاه ۹ ماهه توانسته است فضای کم سابقه‌ای از آرامش و نشاط را در دانشگاه‌ها ایجاد کند و ابراز اعتماد مجدد مجلس به وی، بار دیگر وحدت و انسجام بیش‌تر نظام را در شرایط حساس کنونی به جامعه و جهانیان نشان خواهد داد.

رییس‌ جمهوری با مقایسه شرایط ملتهب گذشته با وضعیت همدلی و همکاری کنونی بین دولت و مجلس، تأکید کرد دولت وظیفه خود می‌داند که از حسن روابط با مجلس حراست کند.

روحانی در این جلسه با اشاره به نخستین سالگرد آغاز کار دولت تدبیر و امید، تغییر شرایط کشور و بهبود فضای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه را موهبت الهی و حاصل حماسه سیاسی مردم و همکاری دولت و ملت دانست.

رییس دولت تدبیر و امید، «آرامش و امید» را دستاورد بزرگ ملت در نخستین گام برشمرد و افزایش همبستگی در جامعه و انسجام ارکان نظام را مایه ثبات و اقتدار کشور در شرایط پرتلاطم منطقه دانست.

رییس‌ جمهوری از اعضای دولت خواست در هفته دولت، با حضور در استان‌های کشور در گفت‌وگو با مردم، صاحب‌نظران و رسانه‌ها، گزارش تلاش‌ها و دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی را به مردم که صاحبان اصلی کشور هستند، ارایه کنند و زمینه بهره‌گیری گسترده‌تر از نظرات مردم و نخبگان را در حوزه خدمات خود فراهم کنند.

در این جلسه هم‌چنین وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشی در خصوص «وضعیت معادن کشور» به هیات وزیران ارایه داد.

رییس‌ جمهوری بخش معدن را برای دولت دارای اهمیت زیاد دانست و بر توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش و فعال‌تر شدن حوزه معدن و صنایع معدنی تأکید کرد.

در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی،‌ به تصویب اعضای دولت رسید.

هیأت وزیران هم‌چنین آیین‌نامه اجرایی تبصره (۳) ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم را اصلاح کرد. براساس این اصلاحیه آن دسته از اصحاب فرهنگ و هنر که طی سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۰ اظهارنامه مالیاتی تنظیم و تسلیم نکرده‌اند نیز می‌توانند از معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کنند.

بنا بر نص ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم (مصوب ۱۳۸۰.۱۱.۲۷) فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری از پرداخت مالیات بر درآمد معافند ولی در آیین‌نامه اجرایی این ماده استفاده از معافیت مذکور مشروط به ارایه اظهارنامه شده است. در مصوبه جدید دولت شرط اضافی فوق برای سال‌های ۱۳۸۱-۱۳۹۰ حذف شده است.

اصلاح تعرفه برق خانگی شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش از جمله مصوبات این جلسه هیأت وزیران بود. براساس این مصوبه، شهرستان‌های مذکور از اول خرداد تا پایان شهریور به عنوان منطقه گرمسیر(۱) و برای ماه‌های اردیبهشت و مهر به عنوان منطقه گرمسیر(۲) تعیین می‌شوند.

آیین‌نامه اجرایی ماده (۹) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار از دیگر مصوبات هیأت وزیران در این جلسه بود. براساس این آیین‌نامه، به وزارت امور خارجه مأموریت داده می‌شود تا ضمن معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری ایران در کشورهای دیگر، تبادل هیأت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری بین ایران و کشورهای دیگر را تسهیل کند.

با تصویب دولت، مهلت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد – مصوبه ۱۳۸۷.۲.۲۹ – به مدت سه سال دیگر تمدید می‌شود.

به گزارش ایسنا، هم‌چنین وزارت دادگستری به عنوان مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد مکلف است با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه ستاد مبارزه با مفاسد اداری و شورای دستگاه‌های نظارتی ظرف حداکثر ۱۸ ماه نسبت به بازنگری قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد – مصوب ۱۳۸۷ – اقدام کرده و اصلاحات لازم را برای ارایه لایحه دایمی قانون مذکور به هیأت وزیران ارایه کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین