کد خبر: ۲۶۰۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵

پاکسازی ۲۲ نقطه آلوده تهران از مواد مخدر

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر، پاکسازی مناطق آلوده را از اولویت‌های مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال‌جاری خواند و گفت: این طرح بطور مستمر دنبال می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، علیرضا اکبرشاهی در این رابطه گفت: طرح پاکسازی مناطق آلوده کشور عملاً از سال 92 بطور جدی و منظم توسط اداره کل مقابله با عرضه ستاد مورد پیگیری قرار گرفت که اطلاعات جمع‌آوری شده از استان‌ها طی چهار ماهه نخست امسال و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل، نشان از ارتقاء شاخص‌های ارزیابی در این بخش دارد.

وی با اشاره به اهم نتایج حاصله این طرح اظهار داشت: پاکسازی نقاط آلوده با بهره‌گیری از اطلاعات مردمی در سطح کشور طی 4 ماهه امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش 41 درصدی را نشان می‌دهد. تنها در تهران 22 نقطه آلوده توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر پاکسازی شده، بطوریکه 13 درصد دستگیری‌ها مربوط به تهران می‌باشد.

به گفته اکبرشاهی، معتادین دستگیر شده طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 67 درصد افزایش یافته و افراد دستگیر شده در طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده، 22 درصد افراد دستگیر شده در کل کشور را شامل می‌شوند.

مدیرکل مقابله با عرضه بیان کرد: استان‌های تهران، گیلان و مرکزی با بیش از 31 درصد، بالاترین رقم دستگیری‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

اکبرشاهی گفت: در طرح پاکسازی مناطق آلوده نیز 13104 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که 7.4 درصد کشفیات 4 ماهه اول سال 93 کل کشور (176591 کیلوگرم) را تشکیل می‌دهد و تریاک نیز کشفیات غالب می‌باشد و استان‌های خراسان رضوی، غرب استان تهران و لرستان با 38.6 درصد، در طرح پاکسازی، بیشترین کشفیات مواد مخدر را به خود اختصاص داده‌اند.

وی یادآور شد: در پاکسازی مناطق آلوده 2 نکته حائز اهمیت است یکی اینکه مواد مخدر مکشوفه در این طرح عمدتاً بصورت خُرد و از تعداد زیادی از افراد دستگیر شده، بدست می‌آید و دوم اینکه در پاکسازی، هدف اصلی کشف مواد مخدر نیست بلکه شاخص‌ رضایت‌مندی مردمی از حیث پاکسازی نقاط و کیفیت آن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اکبرشاهی در خاتمه افزود: پاکسازی مناطق آلوده در دستورکار ستاد و جزء اولویت‌های آن قرار دارد و بطور مستمر دنبال می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین