کد خبر: ۲۶۰۳۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲

چندین طرح با حضور وزیر بهداشت در سبزوار بهره برداری شد

چندین طرح بهداشتی درمانی روز شنبه طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سبزوار مورد بهره برداری قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ˈارتقاء خدمات رفاهی (هتلینگ) ، خدمات ویژه (وی.آی.پی)، بخش جراحی قلب باز، رادیوتراپی شیمی درمانی و آزمایشگاه غذا و دارو در بیمارستانهای سبزوار از جمله طرحهایی بود که امروز با حضور دکتر ˈسیدحسن قاضی زاده هاشمیˈ در این شهر به بهره برداری رسیدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در این خصوص گفت : در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و ارتقاء هتلینگ در بیمارستانهای دولتی، بخشهای اعصاب و روان در بیمارستان واسعی با هزینه پنج میلیارد ریال، اورتوپدی بیمارستان امدادی با هزینه چهار میلیارد ریال و بخش جراحی زنان در بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار با هزینه چهار میلیارد ریال بهره برداری شدند.

دکتر ˈعلیرضا مسلمˈ همچنین با اشاره به شهرستانهای همجوار پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز اظهارداشت: در راستاء ارتقاء خدمات هتلینگ در بیمارستان قمر بنی هاشم(ع) شهرستان جوین نیز حدود چهار میلیارد ریال و بخش اورژانس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان جغتای مبلغ چهار میلیارد ریال تخصیص یافت که این موارد نیز تکمیل و بهره برداری شدند.

وی گفت: برای خدمات رسانی بیشتر، احترام و تکریم حقوق بیماران و همراهان آنان نیز خدمات ویژه(وی.آی.پی) بیمارستان واسعی سبزوار با حضور وزیر بهداشت بهره برداری شد.

او افزود: این بخش در مساحت 400 مترمربع و هزینه پنج میلیارد ریال طی چند ماه گذشته اجرا شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: اجرای بخش جراحی قلب باز بیمارستان واسعی نیز در فضایی به مساحت 520 مترمربع و اعتبار 80 میلیارد ریال از سال 91 عملیات آغاز شده بود.

وی گفت: این بخش شامل دو اتاق عمل و هشت تخت ICU است.

او افزود: بخش رادیوتراپی شیمی درمانی بیمارستان واسعی هم در مکانی به مساحت 650 مترمربع با هزینه 40 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در مراسم بهره برداری از آزمایشگاه غذا و داروی پردیس این دانشگاه هم گفت: این آزمایشگاه در مکانی به مساحت 450 مترمربع با هزینه دو میلیارد ریال اجرا شد.

وزیر بهداشت در سفر به سبزوار همچنین از پروژه بیمارستان 200 تختخوابی حشمتیه این شهر نیز بازدید کردند.

برای این پروژه ملی تاکنون 220 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت هزینه شده است. عملیات اجرائی آن از سال 1386 آغاز شده و تاکنون 90 درصد پیشرفت داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اظهار امیدواری کرد با تخصیص حدود 40 میلیارد ریال بودجه از طریق فاینانس و وام از صندوق توسعه ملی این بیمارستان تجهیز و آماده بهره برداری شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از بیماران بستری در بیمارستانهای سبزوار عیادت کرد و در جریان مداوای آنان قرار گرفت.

مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین