کد خبر: ۲۶۰۶۹۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

رئیس سازمان سنجش: 75 درصد از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته وارد دانشگاه می شوند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان زمان اعلام نتایج آزمون‌های سازمان سنجش گفت: در آزمون سراسری بیش از ۲۵۰ هزار صندلی خالی مربوط به دانشگاه پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی باقی مانده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه نتایج نهایی آزمون سراسری سال 93 صبح فردا سه‌شنبه 18 شهریورماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود، گفت: تعداد 870 هزار و 584 نفر در آزمون سراسری مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد 625 هزار و 878 نفر انتخاب رشته کردند؛ یعنی 72 درصد از مجازین انتخاب رشته اقدام به انتخاب رشته کردند.

به گزارش فارس، او با بیان اینکه 75 درصد از افرادی که انتخاب رشته کردند وارد دانشگاه می‌شوند، گفت: 466 هزار و 888 نفر تعداد قبولی‌ها است که 33 درصد پذیرش صرفاً از طریق سوابق تحصیلی بود.

خدایی ادامه داد: داوطلبان از 22 شهریورماه تا 25 شهریورماه می‌توانند برای ثبت‌نام در دانشگاه‌ها اقدام کنند که پس از مراجعه به دانشگاه باید براساس برنامه زمانبندی دانشگاه اقدام کنند.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به افزایش ظرفیت کنکور سراسری گفت: پس از اصلاحات متعدد دانشگاه‌ها، ظرفیت‌ها افزایش یافته و به 719 هزار و 771 نفر رسید، بنابراین 252 هزار و 882 صندلی خالی است که 99 درصد ظرفیت‌های خالی نیز در دو دوره آموزشی پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی است.

به گفته خدایی، 179 هزار ظرفیت در پیام نور و 61 هزار ظرفیت در مؤسسات غیرانتفاعی خالی مانده است.

او گفت: کارنامه آزمون سراسری نیز 26 شهریور ماه در سایت سازمان قرار می‌گیرد و به اعتراضات نیز رسیدگی می‌شود.

خدایی گفت: در این بخش تکمیل ظرفیت نداریم و نتایج نیمه‌متمرکز نیز 15 مهرماه منتشر می‌شود.

رئیس سازمان سنجش گفت: براساس مصوبه سنجش و پذیرش وزارت علوم، پذیرش بدون آزمون در نیم سال دوم بهمن‌ماه انجام می‌شود.

خدایی با اشاره به افزایش پذیرش داوطلبان در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی گفت: کل پذیرش در این رشته‌ها 8 هزار و 300 نفر است.

او گفت: در آزمون فنی و حرفه‌ای 284 هزار نفر شرکت کردند که 222 هزار ظرفیت موجود است.

خدایی گفت: در این آزمون 38 درصد شرکت‌کنندگان زن هستند و نتیجه آزمون نیز هفته آخر شهربورماه اعلام می‌شود.

خدایی در رابطه با آزمون کاردانی به کارشناسی گفت: 216 هزار و 499 نفر در آزمون شرکت کردند که 215 هزار ظرفیت داریم و نتیجه نیز هفته آخر شهریور اعلام می‌شود.

همچنین آزمون پردیس‌های خودگردان دکتری و دوره‌های مجازی کارشناسی ارشد 21 شهریورماه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سنجش گفت: آزمون فراگیر پیام نور نیز که جمعه با حضور 78 هزار نفر برگزار شد، 7 هزار و 750 نفر ظرفیت دارد و نتیجه آن هم اوایل مهرماه اعلام می‌شود.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: اطلاعیه تکمیل‌ظرفیت کارشناسی ارشد و دکترا آخر شهریورماه منتشر می‌شود و شروع فرایند تکمیل ظرفیت نیمه‌دوم مهرماه است.

او گفت: ‌نتیجه آزمون سراسری، سال گذشته 23 شهریورماه اعلام شد که امسال با مساعدت‌های سازمان مرتبط یک هفته زودتر اعلام می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین