کد خبر: ۲۶۰۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷

انهدام دو باند زورگیری در پایتخت +‌عکس

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام دو باند سارقت و زورگیری در تهران خبر داد و از مالباختگان خواست برای شناسایی این افراد به اداره پنجم پلیس آگاهی مراجعه کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در پی وقوع سرقت های به عنف مشابه در سطح شهر تهران با چند دستگاه موتورسیکلت‌های آپاچی سفید و پالس مشکی به شیوه یک موتوره ( با دو سرنشین ) و یا دو موتوره ( با چهار سرنشین ) ، هماهنگی های لازم با شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و موضوع جهت شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرقت مشابهی در منطقه قلهک بوقوع پیوسته که طی آن سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ اقدام به زورگیری و سرقت نموده اند ؛ بلافاصله مالباخته شناسایی ، جهت تحقیقات به اداره پنجم پلیس آگاهی دعوت و در بررسی بانک اطلاعاتی مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی "امیرحسین . ر" به عنان سارق اموال خود می شود .

با شناسایی "امیرحسین . ر" به عنوان یکی از اعضای گروه ، تصویر وی توسط تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی که توسط سرنشینان موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ مورد زورگیری قرار گرفته بودند نیز مورد شناسایی قرار گرفت .

با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص سوابق و فعالیت های مجرمانه متهم سابقه دار و نهایتا شناسایی مخفیگاه وی در محدوده سلیمانیه،بلافاصله محل های تردد و مخفیگاه وی تحت مراقبت های پلیسی کارآگاهان اداره پنجم قرار گرفته ، وی بهمراه یکی دیگر از اعضای گروه به نام "محمد. ص" دستگیر و در همان تحقیقات اولیه و پس از شناسایی از سوی تعدادی از مالباختگان ، صراحتا به ده ها فقره زورگیری ، کیف قاپی و سرقت گوشی تلفن همراه در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در مناطق شرق تهران اعتراف می نمایند .

با شناسایی دو عضو دیگر گروه بنام های "امین" و "ایمان" ، دستگیری این دو متهم نیز در دستور کار اداره پنجم قرار می گیرد که مشخص می شود این دو متهم به اتهام سرقت موتورسیکلت ، دستگیر و در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند که هماهنگی های لازم انجام و این دو متهم نیز در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند .

همچنین در حادثه دیگری که 23 تیرماه امسال به وقوع پیوست ، مأموران کلانتری 107 در حین گشت زنی در خیابان رودسر به سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مظنون شدند ؛ با وجود دستور ایست مأموران ، راکب موتورسیکلت بدون توجه به دستور ایست پلیس به قصد فرار اقدام به حرکات نامتعارف و رانندگی پرخطر در سطح معابر شهری می نماید که نهایتا طی یک تعقیب و گریز ، مأموران موفق به دستگیری ترک نشین موتورسیکلت شده اما راکب موتور از محل متواری می شود .

با انتقال متهم به کلانتری و با وجود اظهار بیگناهی ، متهم "علی اکبر . ت" توسط تعدادی از شکات و مالباختگان که در حوزه کلانتری 107 مورد زورگیری قرار گرفته بودند ، شناسایی شد .

پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" تشکیل و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز تحقیقات در اداره پنجم پلیس آگاهی ، متهم همچنان مدعی بیگناهی خود شده و مدعی می شود که بهمراه یکی از دوستانش بنام امین قصد خرید لباس داشته !! اما نتوانست توضیحی برای اقدام به فرار از دست مأموران ارائه کند.

نهایتا با شناسایی "امین . ع" به عنوان راکب موتورسیکلت ، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در شهرک اندیشه کردند ؛ پس از چندین روز مراقبت های پلیسی و در شرایطی که متهم با اطلاع از دستگیری همدستش با هوشیاری کامل به مخفیگاهش تردد می نمود ، وی در مورخه 06/05/1393 دستگیر و در بازرسی از پارکینگ مخفیگاهش نیز یک دستگاه موتورسیکلت مشکی رنگ طرح هوندا 125 مورد استفاده در سرقت ها ( بنا بر اعترافات بعدی متهم ) کشف و توقیف شد .

متهم "امین . ع" پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی ، صراحتا به دهها فقره زورگیری معترف و عنوان داشت در مورخه 23/04/1393 قصد سرقت داشتند که همدستش توسط مأموران کلانتری دستگیر می شود .

با توجه به اعتراف صریح "امین . ع" و مواجه حضوری دو متهم با یکدیگر ، "علی اکبر . ت" بناچار لب به اعتراف گشود و به دهها فقره سرقت به شیوه "زورگیری" در مناطق مختلف میدان آزادی ، آریاشهر ، صادقیه ، خیابان انقلاب ، خیابان ولیعصر و .. اعتراف می نماید .

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام خبر دستگیری اعضای این دو گروه سارقین زورگیر و کیف قاپ ، گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره انواع سرقت به شیوه های مختلف "زورگیری" ، "سرقت گوشی های تلفن همراه" و "کیف قاپی" در مناطق مختلف شهر تهران و با استفاده از انواع موتورسیکلت های طرح هوندا 125 ، پالس و آپاچی ، از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین