کد خبر: ۲۶۱۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹

ایجاد محدودیت‌ برای مهاجرت به تهران

معاون برنامه ریزی و توسعه استاندار تهران گفت: تلاش می‌کنیم با کنترل ورود و خروج به تهران با ارائه مدارک و شناسنامه از سوی افراد، ورود و خروج به تهران با هدف ایجاد محدودیت‌ برای مهاجرت به تهران کنترل کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون برنامه ریزی و توسعه استاندار تهران گفت: تلاش می‌کنیم با کنترل ورود و خروج به تهران با ارائه مدارک و شناسنامه از سوی افراد، ورود و خروج به تهران با هدف ایجاد محدودیت‌ برای مهاجرت به تهران کنترل کنیم.

 نعمت اله ترکی معاون برنامه ریزی و توسعه استاندار تهران، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،معاون با اشاره به اینکه 80 تا 90 درصد نرخ رشد جمعیت استان تهران مربوط به مهاجرت استان تهران است گفت: حدود 20 سال قبل اگر فردی قصد مهاجرت به تهران را داشت، باید با مراجعه به سازمان مسکن و شهرسازی آن زمان نسبت به دریافت تاییدیه برای سکونت در شهر اقدام می‌کرد که همین مسئله یک عامل باز دارنده برای مهاجرت از شهرستان‌ها به تهران بود.
 
 وی در  ادامه اظهار داشت: از آنجائیکه شهر تهران به یک مکان و ماوایی برای سکونت افرادی که قدرت خرید منزل و واحدهای مسکونی را دارند تبدیل شده است، اگر به همین سادگی در محدوده شهر تهران سکونت افراد غیر مقیم صورت پذیرد، کسانی که از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشند به راحتی می‌توانند در تهران  ساکن شوند.
 
ترکی همچنین گفت: پایتخت نشینی و پایتخت برای خود تعریفی دارد و مکان و ماوایی که برای پایتخت در این زمینه در نظر می گیرد معنای سکو نگاهی آن لحاظ می‌شود.
 
 معاون استاندارد تهران با اشاره با اینکه در کشور‌های مختلف نیز که به صورت ایالتی و استانی هستند برای ورود به پایتخت گذرنامه و مشخصه‌ای لازم است تا افراد به راحتی نتوانند وارد پایتخت شوند بیان داشت: در شهر تهران حاشیه ی امنی وجود ندارد و افزایش جمعیت و مسائل زیست محیطی  باعث ایجاد مشکلات چند برابری می‌شود.
 
 ترکی در  ادامه یاد آور شد: با توجه به اینکه هر شهر دروازه‌ی ورود و خروج دارد و با توجه به اینکه دولت، دولت الکترونیک است اگر ضوابطی تعریف شود و افرادی که می‌خواهند مراجعه کنند با مدارک و مشخصات ارائه شده از سوی وی می‌توانیم ما نیز در شهر تهران چنین کاری را انجام دهیم تا مشخص شود ورود و خروج افراد برای چه صورت گرفته است.
 
 وی همچنین عنوان کرد: علاوه بر این، با کنترل واحد‌هایی که برای اسکان، استقرار پیدا می‌کنند، کلیه املاکی‌ةا و سازمان املاک می‌توانند هر گونه خرید و فروش ملک را در سامانه‌ای ثبت کنند تا مشخص شود کسی که می‌خواهد در تهران ساکن شود، شهروند تهران است که اگر این طور باشد می‌تواند سکونت یابد در غیر این صورت این کار صورت نپذیرد.
 
 ترکی با اشاره به اینکه این کار با هدف ایجاد محدودیت برای مهاجرت در تهران صورت می‌گیرد بیان داشت: بیشترین عامل محدودیت‌های ایجاد شده برای مردم تهران، جمعیت است بارگذاری در شهر تهران برای جمعیت شش میلیون نفر انجام می‌شود، در حالی که با وجود جمعیت دو برابر تهران، قطعا مشکلات زیست محیطی دو چندان می‌شود و کار به جایی می‌رسد که قدرت تصمیم گیری از مسئولین گرفته می‌شود.
 
 معاون استانداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: این طرح به صورت کارشناسی در حوزه‌ی برنامه‌ریزی در حال انجام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین