کد خبر: ۲۶۱۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کیوان کثیریان، رئیس انجمن منتقدان سینما:

جوسازی تندورها جشن را محدود کرد

کیوان کثیریان ،رئیس انجمن منتقدان سینما در گفتگو با آفتاب به کارشکنی ها و جوسازی برخی رسانه های تندرو در برگزاری شانزدهمین جشن خانه سینما اشاره کرد. به گفته وی برخی از گروه ها قصد دارند وانمود کنند زمینه ساز مشکلات سینما نبوده اند و با رفتن آن ها نیز مشکلی حل نمی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: رئیس انجمن منتقدان سینما و تلوزیون به «آفتاب» گفت :«عده ای همواره می خواهند بین اهالی سینما تفرقه افکنی کنند و برگزاری جشن خانه سینما بهانه ای برای کارشکنی های معمول آن ها شد. به عنوان مثال برخی رسانه های گروه های تندور دائما عنوان می کردند وقتی اهالی سینما با مشکل معیشت دست وپنجه نرم می کنند چرا باید برای جشن خانه سینما هزینه شود ؟مقایسه ای که قیاس مع الفارق است وفی نفسه ربطی به برگزاری جشن ندارد زیرا هر چیزی باید در جایگاه خودش انجام شده و بررسی شود.»

کثیریان افزود :«برخی از این گروه ها با هزینه های میلیاردی جشن ها و جشنواره هایی را بر گذار می کنند . به نظرم باید از برخی از این آقایان پرسید زمانی که خانواده شهدا و ایثارگران با مشکلات اقتصادی دست وپنجه نرم می کنند چرا باید جشنواره پرهزینه ای با نام مقاومت برگزار شود؟ پرسش ها  وسنگ اندازی های اینچنینی دائما از سوی رسانه های  این گروه ها دنبال می شود.»

 کثیریان افزود :«عده ای از آغاز به کار دولت یازدهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را هدف قرار داده اند و سعی دارند با ایجاد فضای رسانه ای دائما برای این وزارتخانه خط و نشان بکشند.قصد اصلی این گروه ها این است که وانمود کنند مشکلات سینما به دلیل مدیریت آن ها به وجود نیامده و با رفتن آن ها نیز حل نمی شود.با این استراتژی هر روز بهانه ای برای حمله و فضاسازی رسانه ای پیدا می کنند.»

کثیریان تاکید کرد:« برای اینکه آب گل آلودی ایجاد نشود که برخی بتوانند از آن ماهی بگیرند ما جشن خانه سینما را امسال محدودتر و با هزینه کمتری بر گزار کردیم .اگرچه این دوستان هرگز بنا نیست از ما راضی باشند.»

رئیس انجمن منتقدان به سوء مدیریت در هشت سال گذشته اشاره کرد وگفت :« کسانی که با مدیریت غلط در هشت سال گذشته سینما را دچار مشکل کرده اند. صدور پروانه های ساخت و نمایش برای آثارکه سازندگان آن با سینما آشنا نبودند،زمینه بیکاری هنرمندان را به وجود آورد.نکته جالب این است که این افراد که با سیاست های غلط خود مشکل آفریدند، حالا ادعا می کنند ما به هنرمندان بن گوشت و مرغ می دادیم و این ها بن و مزایا در اختیار هنرمند نمی گذارند .این حواشی بی مورد در حالی از سوی عده ای دنبال می شود که ما به سیاست گذاری های صحیح و دراز مدت برای بهبود وضعیت معیشتی هنرمندان نیاز داریم.»

شانزدهمین جشن خانه سینما با حضور رئیس سازمان سینمایی و جمعی از هنرمندان  برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین