کد خبر: ۲۸۴۶۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱

اعتراف وزارت خارجه آمریکا به شکست در مقابله با گروه تروریستی داعش

جانشین سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعتراف به اینکه آمریکا و گروه ائتلاف قادر نخواهند بود صرفا از طریق حمله به مواضع گروه تروریستی داعش آنها را شکست داده اعلام کرد: نمی توانیم در مقابله با تروریسم با این شرایط پیروز شویم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مری هارف جانشین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت وگوی تلویزیونی با شبکه خبری 'ام اس ان بی سی 'اعتراف نمود که گرچه آمریکا و کشورهای گروه ائتلاف همچنان به حملات خود علیه گروه داعش ادامه می دهند اما استفاده از زور به تنهایی قادر به شکست این گروه و ریشه کن کردن تروریسم نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه توجه به دلائل گرایش جوانان به گروه های تروریستی راه اصلی مقابله با این پدیده است افزود:ما بسیاری از آن ها را از بین برده ایم و به کشتن آن ها ادامه می دهیم، در این نبرد مصری ها ، اردنی ها و همه با ما همراه هستند. اما قادر نیستیم صرفا با کشتن آنها دراین نبرد پیروز شویم.

هارف با ادعای اینکه آمریکا باید برای بهبود بخشیدن به شیوه حکومت کشورها به آن ها کمک کند ، گفت: ما می توانیم برای رشد اقتصاد در این کشورها به آن ها کمک کنیم تا با ایجاد فرصت های شغلی مانع گرایش جوانان خود به این گروه ها ی تروریستی بشوند.

وی در سخنانش اشاره ای به هزاران جوانی که از کشورهای غربی و بویژه کشور آمریکا به گروه داعش و یا سایر گروه های تکفیری پیوسته اند و علیه منافع همین کشورها مبارزه می کنند ، نکرد و تنها گفت که هیچ راه حل ساده ای برای این مشکل وجود ندارد.

مری هارف بااشاره به قتل 21 شهروند مسیحی کشور مصر به دست گروه های تکفیری گفت: این نشان می دهد که این مبارزه صرفا به کشورهای سوریه و عراق منحصر و محدود نمی شود و نمی توان فقط با ریختن بمب روی سر تروریست ها آن ها را شکست داد.

جانشین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کاخ سفید در نظر دارد در نشستی با سران کشورهای مختلف مسئله برخورد با افراطی گرایی وخشونت را مورد بحث وبررسی قرار دهد.

پرداختن به ریشه ها و دلائل فرهنگی گرایش جوانان به گروه های تروریستی و اشاعه تروریسم در منطقه و جهان و تلاش برای از میان برداشتن این دلائل نکته مهمی است که دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان تاکنون بارها به آن اشاره کرده و شرط اصلی ریشه کن کردن خشونت گرایی و تروریسم را شناختن زمینه های پیدایش آن دانسته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین