کد خبر: ۳۰۳۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵

پلیس فتا: فعالیت سایت‌های همسریابی غیرقانونی است

رییس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: مدتی است در فضای مجازی سایت های متنوع با طراحی های خاص و جذاب با عنوان همسریابی فعالیت می کنند که از نظر قانون فعالیت این گونه سایت ها غیرقانونی است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ محمد قاسملو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کاربران آگاه باشند که گردانندگان این سایت ها کلاهبردارانی هستند که از اطلاعات، عکس ها و سایر مواردی که توسط مراجعان به امانت گذاشته می شود، سوءاستفاده می کنند.

وی ادامه داد: این کلاهبرداران پا را از این نیز فراتر نهاده و با ایجاد صفحات فیشینگ در این سایت ها اقدام به کلاهبرداری های مالی نیز می کنند.

رئیس پلیس فتا استان از کاربران اینترنتی خواست : فریب این سایت ها را نخورند و مطمئن باشند با ورود و ثبت نام در این سایت ها به نحوی از آن ها سوءاستفاده خواهد شد.

وی افزود: بهتر است کاربران با دست خود زمینه کلاهبرداری و سوء استفاده را برای دیگران فراهم نکنند که در برخی موارد آسیب های مختلف از جمله اخلاقی و مالی که به افراد وارد می شود غیرقابل جبران بوده و یک عمر گریبانگیر آن ها می شود.

سرهنگ قاسملو تاکید کرد: افزایش اطلاعات در زمینه فضای مجازی از بروز بسیاری از آسیب های این فضا برای کاربران ممانعت خواهد کرد. 

وی گفت: بسیاری از کاربران اینترنت و بهره برداران از فضای مجازی اطلاعی از روش های حفظ و حراست از اطلاعات خود ندارند و با ناآگاهی وارد فضای مجازی می شوند که این خود زمینه را برای سوء استفاده هکرها و سارقان اطلاعات فراهم می کند.

رییس پلیس فتا استان همچنین افزود: برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی از مهمترین جرایم رایانه ای در کشور است که کلاهبرداران با ارسال پیامک هایی با عنوان برنده شدن جایزه و با اغفال و تطمیع افراد، شماره حساب و رمز آنان را اخذ و حسابشان را خالی می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین