کد خبر: ۳۰۳۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵

پوتین خطاب به آمریکا: روسیه زور را نمی‌پذیرد

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه با انتقاد از سیاست های آمریکا در مورد کشورش اعلام کرد: مسکو هیچگاه زبان اولتیماتوم و زور را نمی پذیرد و آن را غیرقابل قبول می داند.
آفتاب‌‌نیوز :
پوتین روز جمعه در همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ، آمریکا را از اعمال فشار بر روسیه برحذر داشت و خاطرنشان کرد: استفاده از زبان اولتیماتوم و تهدید در مورد روسیه غیرقابل قبول است و واشنگتن باید به مسکو فرصت دهد تا خود در مورد منافع و نیازهایش تصمیم گیری کند. 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسیا سگودنیا، وی ادامه داد: آمریکا برای تعیین تکلیف روسیه تلاش می کند و از طریق تشکیلات غیردولتی در مسایل داخلی ما مداخله می نماید.

رییس جمهوری روسیه خطاب به آمریکا گفت: اجازه دهید خودمان منافع و نیازهای کشور را با توجه به تاریخ و فرهنگ آن تعیین کنیم.

پوتین افزود: روسیه در عرصه سیاست خارجی به دنبال رفتار خصمانه نیست بلکه فقط از منافع خود دفاع می کند.

وی ادامه داد: در مدت طولانی و چند دهه سکوت، هر گونه همکاری را به شرکای خود پیشنهاد کردیم اما به تدریج ما را تحت فشار قرار دادند و این وضع به مرحله ای رسید که دیگر جایی برای عقب نشینی وجود نداشت. 

پوتین در انتقاد از شیوه مداخله جویانه غرب و آمریکا در عرصه بین المللی گفت: نباید به نوسازی جهان پرداخت بلکه باید با احترام متقابل با یکدیگر همکاری کنیم و راه حل هایی برای مسایل جستجو کنیم. 

وی خاطر نشان کرد: روسیه در صدد سلطه جویی و اعمال سلطه خود بر جهان نیست و برای کسب موقعیت ابرقدرتی یا امتیازات ویژه تلاش نمی کند.

رییس جمهوری روسیه گفت: فقط می خواهیم با ما روابط یکسان و برابر و توام با احترام متقابل داشته باشند.

در همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ که از دیروز (پنجشنبه) در حال برگزاری است، صدها مقام و کارشناس عالیرتبه از روسیه و کشورهای مختلف از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین