کد خبر: ۳۰۳۷۸۷
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰

تصویر یک نقاشی ۱۰۰ هزار یورویی اثر هیتلر

آدولف هیتلر یکی از مشهورترین جنایتکاران تمام تاریخ نامیده ‌می‌شود٬ حال اگر این دیکتاتور از بد روزگار نقاش هم باشد٬ آیا در این صورت خرید و فروش آثار او امری اخلاقی است.
آفتاب‌‌نیوز : حراجی ویدلر در نورمبرگ ۱۴ نقاشی از دیکتاتور بزرگ را در مجموع به مبلغ ۳۹۱ هزار یورو به فروش رساند.

طرحی از قصر نوی‌شوان‌اشتاین واقع در جنوب استان باواریا گرانترین اثر این مجموعه بود که به مبلغ ۱۰۰هزار یورو فروخته شد. این نقاشی و دیگر آثار ارائه شده در این مجموعه عموما بین سال‌های ۱۹۰۲ تا ۱۹۲۲ به تصویر کشیده شده‌اند. هیتلر در این آثار ساختمان‌هایی در وین٬ پراگ در مه و زنی برهنه را نقاشی کرده است.

کاخی در باواریا

به گفته مسئولان حراجی٬ شرکت‌کنندگانی از چین٬ فرانسه٬ برزیل٬ آلمان و امارات متحده عربی در این حراج شرکت داشته‌اند. خرید و فروش آثار هیتلر در آلمان آزاد است به شرطی که در این آثار نمادی از عقاید نازی وجود نداشته باشد٬ هر چند بسیاری فروش این آثار را از نظر اخلاقی نادرست می‌دانند.

تنها عده‌ای کمی در آلمان خواهان کسب سود از راه فروش آثار این دیکتاتور نازی هستند. بایگانی ایالت باواریا طبق قانون قادر نیست برای خرید آثار هیتلر پولی بپردازد٬ اما برای خارج کردن این آثار از چرخه خرید و فروش آنها را به عنوان هدیه قبول می‌کند.حراجی ویدلر سال گذشته قول داده بود که قسمتی از سود عاید از فروش آثار هیتلر را به امور خیریه اختصاص دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین