کد خبر: ۳۲۲۷۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷

پوست‌اندازی گوگل/گوگل از امروز آلفابت شد

بزرگترین موتور جستجوی اینترنتی دنیا از امروز (شنبه) نام خود را به آلفابت (Alphabet) تغییر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
شرکت گوگل روز گذشته اعلام کرد که مراحل انتقال رسمی به هویت جدیدش Alphabet به پایان رسیده و از آغاز هفته کاری آتی در بورس نیویورک (روز دوشنبه)سهام این شرکت در بازار سهام نزدک (Nasdaq) تحت عنوان هویت جدید آلفابت، خرید و فروش خواهد شد.بدین ترتیب تمامی سهام گوگل نیز به طور خودکار از گوگل به آلفابت تغییر نام خواهد داد. 

مسئولان گوگل، مردادماه خبر این جابجایی هویت و برند را به رسانه های همگانی اعلام کرده بودند. 

به این ترتیب، شرکت آلفابت جایگزین گوگل خواهد شد و به عنوان شرکت مادر (هلدینگ) آن به محل فعالیت موتور جستجوی گوگل، کسب و کار تبلیغاتی آن، خدمات مکان یابی و سرویس ویدئویی یوتیوب مبدل می شود. همچنین کار بر روی خودروهای بدون سرنشین گوگل در همین مجموعه صورت می گیرد. 

هدایت گوگل از این پس بر عهده یکی از مدیران هندی آن به نام 'ساندار پیچای' خواهد بود. مدیریت آلفابت کماکان بر عهده لری پیج بنیانگذار گوگل خواهد بود؛ لیکن هر یک از کسب و کارهای مستقل هم مدیران مجزایی خواهند داشت.

از جمله واحدهای مستقل آلفابت می توان به شرکت نست، سازنده محصولات خانگی هوشمند و Google Capital اشاره کرد که در شرکت های فناوری بزرگتر سرمایه گذاری می کند.

گزارش های مالی آلفابت نیز از این پس در دو بخش مجزا منتشر خواهند شد؛ بخش اول مرتبط با درآمدهای گوگل خواهد بود و بخش دوم حاوی ترازهای مالی همه قسمت های دیگر شرکت هلدینگ آلفابت خواهد بود.

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، تحلیلگران وال استریت از تغییرات پیش آمده بسیار خشنود هستند و بر این اعتقادند که شرایط بهتری را به منظور کسب درآمد برای سرمایه گذاران به ارمغان خواهد آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین