کد خبر: ۳۳۴۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
روزنامه «الاخبار» بررسی کرد

۹ دلیل عربستان برای پایان دادن به جنگ علیه یمن

روزنامه لبنانی «الاخبار» با اشاره به اظهارات اخیر مقامات سعودی درباره احتمال توقف جنگ علیه یمن در آینده نزدیک به چرایی آن پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه «الاخبار» چاپ بیروت در گزارش خود با عنوان «9 دلیل برای توقف جنگ عربستان علیه یمن» از تلاش میانیجگران بین المللی برای پایان تجاوزات سعودی علیه یمن خبر داد و تاکید کرد که مسئولان سعودی از این جنگ «خسته» شدند.

به گزارش فارس، این روزنامه لبنانی در این گزارش با ذکر 9 دلیل به چرایی تصمیم عربستان برای توقف احتمالی جنگ علیه یمن پرداخته است:

1-عربستان در تحقق اهداف علنی و غیر علنی جنگ علیه یمن به جزء ویران کردن این کشور شکست خورد و اکنون خود را در شرایطی می بیند که مجبور است تاوان این تجاوزات را به طور کامل پرداخت کند.

2-عربستان نتوانست به عناصر یمنی خود هیچ گونه مشروعیت مردمی به منظور اداره دولت یمن ببخشد و یا اینکه حیات سیاسی عادی را به آنها بازگرداند.

3-ریاض نتوانست یمنی‌های جنوب و شمال و حتی کسانی که با عربستان همدست هستند،  متقاعد کند که هدف از تجاوزات عربستان علیه یمن منفعت ملی این کشور است.

4- سعودی‎ها در ایجاد انگیزه و روحیه جنگجویانه در میان نظامیان ارتش خود دچار شکست شدند، به گونه ای که قادر به حمایت از یک روستای یمنی نیستند پس چگونه می توانند به دیگر مناطق حمله کنند.

5-عربستان نتوانست به جهانیان ثابت کند که به تنهایی قادر است در این جنگ پیروز شود و بزرگترین شکست را زمانی متحمل شد که در همراه کردن جهان و مشارکت آنها در این جنگ جنون آمیز و خونین موفق عمل نکرده است.

6.ریاض حتی در ایجاد هرگونه تغییری که برای آن دستاورد عملی، سیاسی و یا حتی روحی در پی داشته باشد، با شکست مواجه شد.

7. سعودی‎ها در ایجاد استراتژی سازماندهی جنگ علیه یمن نیز موفق عمل نکردند، از همین روی متحمل خسارت های سنگینی شدند.

8. عربستانی ها نتوانستند دیگر کشورهای عربی را که با کشورشان هم‌پیمان هستند به مشارکت در این جنگ خونین همراه کنند.

9.ارتش عربستان حتی نتوانست شهروندان این کشور را متقاعد کند که دارای یک فرماندهی کارکشته و با درایت است به طوری که می تواند از آنها حفاظت کند.

روزنامه لبنانی در پایان این گزارش نوشت: همه این شکست‎ها سهم عربستان گشته است و میانیجگران بین‌المللی که برای پرونده یمن فعالیت می‌کنند، به صراحت از «خستگی عربستان» سخن می گویند و تاکید دارند که این کشور نیاز به خروج از این بحران دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین