کد خبر: ۳۳۴۲۹۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

این آرژانتینی تاج پادشاهی تیم مافیا را از مارادونا هدیه گرفته+تصاویر

5 جولای 1984 وقتی در میان استقبال 75 هزار تماشاگر در ورزشگاه سن پائولو دیگو مارادونا، فوق ستاره تیم ملی آرژانتین به ناپولی پیوست خیلی ها پیش بینی کردند که او در آینده اسطوره این باشگاه خواهد شد. پیش بینی ای که به نظر هم درست می آمد. چرا که در آن روز ها بزرگتر از اسم مارادونا وجود نداشت.
آفتاب‌‌نیوز :
 همان روز بود که لقب « نجات دهنده » برای او در نظر گرفته شد و بین مردم شهر ناپل دهان به دهان چرخید. آن روز ها با وجود اینکه کمبود های بسیار زیادی در کشور ایتالیا به خصوص در ناپل وجود داشت اما حضور مارادونا همه را هوایی کرده بود و باعث شده بود مشکلات که حتی بعضا خیلی بزرگ هم بودند به دست فراموشی سپرده شوند. مارادونا در ناپولی تبدیل به همان چیزی شد که انتظار می رفت. اسطوره ای که طرفداران آن را می پرستیدند. افتخارات کسب شده در زمان حضور مارادونا هم کم نبود که از مهم ترین آنها می توان به قهرمانی در جام یوفا در سال 1989 اشاره کرد. نقش پر رنگ مارادونا در تاریخ باشگاه ناپولی و تاثیر او غیر قابل کتمان است. همانطور که پائولو مالدینی اسطوره میلان اعتراف کرده بود که مارادونا بهترین بازیکنی بوده که من تا به حال روبرویش بازی کرده ام. ولی اعتیاد به کوکائین باعث شد تا از آن رنگ دلربای مارادونا در ذهن طرفداران یک تصویر نه چندان روشن باقی بماند. چرا که او با اعتیاد خود هم ناپولی و هم خودش را تا مرز نابودی برد.

اگر بخواهیم درباره خود تیم ناپولی هم صحبت کنیم علاوه بر مارادونا باید از فابیو کاناوارو هم اسم بیاوریم. ناپولی در سال های دور از این نظر جزو باشگاه های معتبر بود که برنده توپ طلا یعنی مارادونا و برنده جام جهانی یعنی کاناوارو فوتبال حرفه ای خود را در این باشگاه آغاز کرده اند. ناپولی بین سال های 1998 تا 2002 بین سری آ و سری بی ایتالیا جا به جا می شد. سال 1998 این تیم به دسته بی ایتالیا سقوط کرد و 2 سال بعد دوباره برگشت. اما این بازشگت دوام نداشت و آبی های ناپل سال 2002 دوباره به دسته بی سقوط کردند. ولی چند سال بعد و با آمدن یک تیم مدیریتی جدید اوضاع ناپولی بهتر شد و دیگر خبری از سقوط به سری بی نشد.

ناپولی از آن دست تیم هایی است که فراز و نشیب زیادی داشته است. آنها حتی تا قبل از حضور مارادونا هم دچار ضعف شدیدی شده بودند اما نجات بخش آرژانتینی بود که از خود رد پایی به جا گذاشت و اوضاع را سر و سامان بخشید. ناپولی فصل 2009-2010 با حضور بازیکنان مطرحی چون ماترازی و ادینسون کاوانی در رده سوم سری آ قرار گرفت و در سال 2011 هم به دیگر افتخار مهم خود یعنی قهرمانی در جام حذفی ایتالیا رسید.

از یک مرحله به بعد سرمایه گذاری و خرج کردن پول های هنگفت در این تیم حرف اول را زد. به خدمت گرفتن بازیکنان بزرگ و گران قیمتی همچون هیگواین و البته رافا بنیتز باعث شد ناپولی به عنوان یکی از ثروتمند ترین باشگاه های جهان به حساب بیاید. آبی های ناپل که چهارمین تیم محبوب ایتالیا شناخته می شوند، پانزدهمین تیم ثروتمند جهان نیز هستند.

این آرژانتینی تاج پادشاهی تیم مافیا را از مارادونا هدیه گرفته+تصاویر

به گزارش خبرآنلاین، ناپولی که در تاریخچه خود چندین بار سقوط به سری بی ایتالیا را می بیند در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و در سری آ یکی از مدعیان همیشگی بوده است. ناپولی فصل گذشته در سوپر جام ایتالیا با شکست یوونتوس و قهرمان شد و این فصل هم تا هفته 14 با هدایت مائوریزیو ساری در رده اول قرار دارند. تیمی که حالا ستاره اش هیگواین آرژانتینی است . از سال قبل که این تیم اوج گرفته و در مسیر پیشرفت پیش می رود. تیمی که به تیم خانواده مافیا معروف است ، حالا بار دیگر با یک ارژانتینی اوج گرفته و عمر مومنی ، کارتونیست سرشناس این کارتون را برایش کشیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین