کد خبر: ۳۳۸۹۳۶
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵

چهار ایرانی در جمع برترین های سال 2015 تکواندو

مجله معتبر موندو تکواندو برترین های سال 2015 این رشته رزمی را انتخاب و معرفی کرد که در این بین، نام بیژن مقانلو، مهدی خدابخشی، فرزان عاشورزاده و ابوالفضل یعقوبی از ایران به چشم می خورد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا از فدراسیون تکواندو، در گزارش این مجله آمده است: افراد منتخب توانسته اند در سال 2015 تغییری در عرصه تکواندو ایجاد کنند و در نقش و جایگاه خود به نتایج چشمگیری دست پیدا کنند:

*بهترین ورزشکار مرد: مهدی خدابخشی از ایران
مهدی خدابخشی تکواندوکار شایسته ایران در سال 2015 قهرمان جهان شد، در دو دوره مسابقات گرندپری یک مدال طلا (سامسون) و یک مدال برنز (منچستر) دشت کرد و در تورنمنت امارات و جام پادشاهی هلند هم طلایی شد. او با کسب 408/86 امتیاز، بعنوان مرد شماره یک وزن منهای 80 کیلوگرم، جواز حضور در بازیهای المپیک ریو 2016 را بدست آورد.
بهترین ورزشکار مرد از نگاه رسانه ها: ارون کوک از مولداوی
ورزشکاری با مبارزات دیدنی: سروت تازگل از ترکیه
بهترین ورزشکار زن: وو جونگ یو از چین
بهترین ورزشکار زن از نگاه رسانه ها: جید جونز از انگلیس

*بهترین مربی مرد: بیژن مقانلو از ایران
سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران در سال 2015، عنوان بهترین مربی جهان را در گروه مردان به خود اختصاص داد. او تیم ایران را در رقابت های جهانی 2015 در روسیه، با 3 مدال طلا و یک برنز و کسب 65 امتیاز قهرمان جهان کرد.
تیم ایران در این سال با هدایت مقانلو در سه دوره مسابقات گرندپری مقدماتی و یک دوره مسابقات فینال گرندپری 3 مدال طلا، 3 نقره و 7 برنز بدست آورد و در تورنمنت ها نیز موفق به کسب 19 مدال طلا، 15 نقره و 7 برنز شد.
بهترین مربی زن: میریام باورل از فرانسه
بهترین داور مرد: گولرمو رودریگز از ونزوئلا
بهترین داور زن: نوبیا سگوندو از مکزیک
بهترین مبارزه سال در بخش زنان: تیم مکزیک در مقابل تیم چین در فینال جام جهانی 2015

*بهترین مبارزه سال در بخش مردان: ابوالفضل یعقوبی از ایران مقابل سروت تازگل در گرندپری منچستر 2015
بی شک مبارزه جذاب و دیدنی ابوالفضل یعقوبی با سروت تازگل از ترکیه را به خوبی به یاد دارید. پیکار مرحله نیمه نهایی مسابقات گرندپری منچستر در وزن منهای 68 کیلوگرم مردان، مبارزه دو تکواندوکار کشورهای ایران و ترکیه 22-22 مساوی شد که یعقوبی در این جدال دیدنی توانست در راند طلایی برنده از شیاپ چانگ خارج شود و قهرمان المپیک لندن و قهرمان جهان و بهترین بازیکن جهان در سال 2015 را مغلوب کند.

*بهترین ورزشکاران مردی که به المپیک 2016 راه یافتند: فرزان عاشورزاده از ایران و سائول گوتیرز از مکزیک
نماینده شایسته کشورمان برای حضور در بازیهای ریو 2016 از سال 2014 فعالیتش را در تیم ملی بزرگسالان آغاز کرد و در مجموع توانست، 15 مدال رنگارنگ را برای ایران به ارمغان آورد. عاشورزاده در این دو سال 11 مدال طلا، 2 مدال نقره، یک برنز و یک برنز تیمی را کسب کرد و هیچ زمان بدون مدال به ایران بازنگشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین