کد خبر: ۳۵۳۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶

اوباما تحریم‌ها علیه روسیه را یک سال دیگر تمدید کرد

کاخ سفید در بیانیه‌ای از تمدید تحریمهای آمریکا علیه روسیه در ارتباط با بحران اوکراین خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
کاخ سفید طی بیانیه ای اعلام کرد که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا تحریمهای علیه روسیه را به خاطر بحران اوکراین یک سال دیگر تمدید کرد.

براساس این گزارش، اوباما دستور اجرایی را امضا کرد که براساس آن اقدامات تحریمی علیه مقامات ارشد سیاسی و تجاری روسیه که از افراد حلقه نزدیک به ولادیمیر پوتین هستند را تمدید میکند و همچنین داراییهای شرکتهای کلیدی دولتی روسیه در آمریکا را هدف قرار میدهد و آنها را از تجارت با شرکتهای آمریکایی منع میکند.

به گزارش فارس به نقل از ای بی سی نیوز، آمریکا از مارس 2014، زمان تصرف شبه جزیره کریمه به دست نیروهای روسیه، تحریمهایی را علیه روسیه وضع کرده است. به دنبال تشدید تنش در شرق اوکراین باراک اوباما تحریمهای دیگری را نیز به بهانه مداخله مسکو در بحران اوکراین اعمال کرد.

اتحادیه اروپا نیز هماهنگ با آمریکا تحریمهایی را به صورت جداگانه علیه مقامات سیاسی و تجاری روسیه اعمال کرده است.

در بیانیه کاخ سفید همچنین آمده است که ادامه اقدامات روسیه در اوکراین تهدیدهای فوق العاده و غیرمعمولی را به امنیت ملی آمریکا تحمیل کرده است. اگر چه جنگ در شرق اوکراین از زمان آتش بس سال گذشته فروکش کرده است اما این بحران همچنان در خط مقدم جنگ به بن بست رسیده است.

آمریکا اعلام کرده است که رفع تحریمها علیه روسیه به طور کامل وابسته به اجرای تعهدات مسکو طبق توافق مینسک است که در اوایل سال 2015 امضا شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین