کد خبر: ۳۵۶۸۶۴
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷

سخنگوی وزارت خارجه: برنامه موشکی ایران ارتباطی با توافق برجام نداشته است

حسین جابری انصاری در واکنش به افزودن اسامی جدید به فهرست تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا به بهانه کمک به برنامه موشکی ایران گفت: برنامه موشکی ایران ارتباطی با توافق برجام نداشته و ناقض قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت نیست. این برنامه اهدافی کاملا دفاعی داشته و هیچ اقدامی قادر نخواهد بود جمهوری اسلامی را از حقوق مشروع و قانونی‌اش برای تقویت بنیه دفاعی و امنیت ملی خود محروم کند.
آفتاب‌‌نیوز : سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس دستور صریح مورخ 10 دی 1394 رییس‌جمهور به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به هر اقدام مداخله‌جویانه آمریکا علیه برنامه‌های دفاعی‌اش با تقویت توان دفاعی موشکی خود پاسخ خواهد داد.

به گزارش ایسنا، او تاکید کرد: امروز و در فضای پسابرجام، دوران ایران ستیزی و تمسک به دلایل واهی برای تهدیدانگاری جمهوری اسلامی ایران به سرآمده و در شرایط امنیتی حاد و خطرناک جاری، توانمندی‌های دفاعی و غیر تهاجمی جمهوری اسلامی ایران عامل مهم ثبات و امنیت منطقه بوده و صرفاً برای پاسداری از حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی کشور و مبارزه با پدیده شوم تروریسم و افراط‌گرایی و در جهت منافع مشترک منطقه‌یی و جهانی است.

جابری انصاری در پایان ابراز امیدواری کرد دولت آمریکا به جای اقداماتی که تنها نتیجه آن کمک به بی‌ثباتی در منطقه و جهان است، به نیازهای امنیتی جدی منطقه غرب آسیا هم‌چون خلع سلاح هسته‌ای رژیم صهیونیستی، توقف جنایات و جنگ افروزی متحدان آمریکا در سوریه و یمن، و مبارزه واقعی با داعش و گروه‌های تروریستی تکفیری بپردازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین