کد خبر: ۳۶۴۳۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷

تیراندازی در ممسنی/ 4 نفر مجروح شده‌اند/تعقیب ضاربان ادامه دارد

معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به ناآرامی‌های شهر ممسنی فارس، گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این ناآرامی‌ها یک موضوع غیرامنیتی و در واقع واکنش طرفداران نامزدها بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین ذوالفقاری عصر امروز در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برخی افراد به صورت بی‌هدف در این شهر تیراندازی‌کرده‌اند، اظهار کرد: در اثر این تیراندازی‌ها 4 نفر مجروح شده‌اند.

وی در ادامه افزود: اکنون امنیت در این شهر برقرار است و نیروهای امنیتی نیز به دنبال دستگیری ضاربانی هستند که شناسایی شده‌اند و تعقیب این افراد ادامه دارد.

ذوالفقاری درباره وضعیت شهرهای پارس‌آباد و میاندوآب نیز گفت: درگیری و تنشی که به مشکل امنیتی بخورد در این شهرها نداشته‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که قبل از انتخابات در میاندوآب تیراندازی انجام شده و آیا این تیراندازی به انتخابات مرتبط بوده است، ‌گفت: این تیراندازی هیچ ربطی به انتخابات نداشته است.

معاون امنیتی وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه مورد خاص تروریستی هم نداشته‌ایم، ادامه داد: تنها قبل از انتخابات در خاش درگیری انجام شده که این مسأله مرتبط با قاچاق مواد مخدر بوده است. در این درگیری‌ها سه نفر از نیروی انتظامی شهید و یک نفر هم مجروح شد و با پیگیری‌های نیروهای اطلاعاتی این گروه شناسایی شدند و در درگیری پیش آمده سه نفر از آنها به هلاکت رسیدند و تجهیزات آنها هم ضبط شد. این گروه یک گروه شرور بود نه تروریستی.

ذوالفقاری همچنین با اشاره به اینکه برای دور دوم انتخابات سه منطقه خوزستان، چهار محال بختیاری و فارس راوضعیت امنیتی برآورد کردیم گفت :تا این لحظه به جزء ممسنی امنیت و آرامش کامل برقرار است و هیچ مورد سوء امنیتی نداشته‌ایم. در ممسنی هم اکنون آرامش برقرار است. در مناطقی که ما با رنگ قرمز اعلام کرده‌ بودیم نیروهای کمکی اعزام شده‌اند و آنها آمادگی کنترل وضعیت‌های خاص را دارند.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری در مورد طرح گشت نامحسوس اخلاقی، اظهار کرد: ما این طرح را دریافت کرده و بررسی کردیم. در این طرح هم مبارزه با اوباش، موادمخدر و سرقت مطرح شده و هم حجاب و پوشش. اما نظر ما این بود که طرح امنیت اجتماعی باید از طرح امنیت اخلاقی جدا شود زیرا این دو طرح سازوکارهای خاص خود را داشته و دستگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند هم متفاوت است.

وی در ادامه افزود: ما به نیروی انتظامی اعلام کردیم که این طرح‌ها را به صورت جداگانه تنظیم کند زیرا سازوکارهای آنها متفاوت است. آنچه موجب برخی نگرانی‌ها شده بود تلفیق این دو طرح و همچنین غیرمحسوس بودن این طرح بود چرا که اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه انجام نشد و در جامعه دغدغه ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین خاطرنشان کرد: مسئولان ناجا به ما اعلام کرده‌اند که قرار نیست طرح جدیدی اجرا شود و بحث غیرمحسوس بودن مرتبط با امنیت اجتماعی است نه امنیت اخلاقی. بحث مربوط به حجاب به صورت آشکار انجام می‌شود.

ذوالفقاری در پایان گفت: منتظریم ناجا این طرح را تکمیل کند تا یک بخش آن در شورای اجتماعی کشور و بخش دیگر آن در شورای امنیت کشور مطرح شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین