کد خبر: ۴۰۹۳۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

اطلاعیه وزارت علوم درباره گزارش های سرقت علمی

آفتاب‌‌نیوز :
 به دنبال نشر گزارش مربوط به سرقت علمی (انتحال) از سوی مجله نیچر و به منظور رسیدگی به موضوع و برخورد با متخلفان در حوزه کارکردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین برخورد با تخلفات علمی ، به منظور جلوگیری از تکرار این جرائم، اقدامات زیر در این وزارتخانه از مدت ها قبل آغازشده و توجه به این موضوع با جدیت ادامه دارد:

1ـ مقرر شد يك كميته حقيقت ياب به مسئوليت معاونت محترم پژوهش و فناوری تشكيل شود و با پیگیری مجدانه در این زمینه، موضوع را به طور دقیق و مستند و کارشناسانه مورد رسیدگی قرار داده و نتیجه را اعلام كند.

2ـ مقرر شد به روسای دانشگاه¬ها ابلاغ شود کمیته¬ای را جهت رسیدگی به این امور تشکیل داده و ضمن پیگیری موضوع، نتیجه رسما اعلام شود.
3ـ راهکارهایی برای جلوگیری از تکرار این نوع تخلف تعریف و از طریق کنترل مقالات علمی و پایان نامه¬ها و با استفاده از نرم افزار همانند جو، ثبت پایان¬نامه¬ها و... از هرگونه سواستفاده¬ جلوگیری و ممانعت به عمل آيد.
4ـ همچنين در قالب آئین نامه و دستورالعمل های مختلف، عنایت ویژه به کیفیت امور تحقیقاتی، مکانیسم و ارتقای اعضای هیئت علمی صورت گرفته است. 
5ـ مرجعیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کارشناسی دقیق "اصالت" مقالات علمی در این امر مورد تاکید است.
6ـ آیین نامه و شیوه نامه های برخورد با تخلفات علمی استادان و دانشجویان به دانشگاه¬ها و مراکز آموزش عالی ارسال شده است.
7ـ لازم به ذکر است که معاونت محترم حقوقی و امور مجلس وزارت متبوع، لایحه¬ای را در مورد سرقت ادبی و تقلب علمی تسوید و تنظیم نموده و پس از طی تشریفات قانونی، مراتب را با قید فوریت به مجلس شورای اسلامی جهت بررسی و تصویب تقدیم نموده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
0
از هم اکنون نتیجه این بر رسی معلوم است چرا ؟ چون اسامی افرادی در میان استکه مصلحت مجموعه آموزش عالی در نا دیده انگاشتن آن است . نکته اساسی اینستکه مگر همگان از قبل نمیدانستند که جعل و تقلب بکنار اما مقاله فروشی کارش به تبلیغ در جراید کشیده بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
0
از کجا آوردی؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین