کد خبر: ۴۱۱۴۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹

ثبت نام 61 بیمار ایدزی آذربایجان غربی در باشگاه 'مثبت'

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: 61 نفر بیمار ایدزی در استان از سال 91 در باشگاه مثبت ثبت نام کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سعید فریور روز پنجشنبه در همایش روز جهانی ایدز در ارومیه افزود: این باشگاه به منظور حمایت های معنوی و آموزشی از بیماران ایدزی از سال 91 در آذربایجان غربی راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: باشگاه مثبت در محیطی ایمن به ارتقای خدمات مرتبط با پیشگیری مثبت و حمایت های روانی و اجتماعی از کسانی که مبتلا شده اند، می پردازد.
وی اظهار کرد: آگاه سازی مردم به ویژه نسل جوان شاه کلید پیشگیری از ایدز در کشور و آذربایجان غربی است که باید در این خصوص همه نهادها به ویژه رسانه ها با تمام توان تلاش کنند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: روند ابتلا به ایدز از تزریق مشترک در بین معتادان به رفتارهای پرخطر جنسی تغییر یافته است که برای مقابله با تداوم این روند، آموزش های همگانی رکن اساسی است.
فریور با اشاره به اینکه بهزیستی یکی از نهادهای فعال در حوزه مقابله با بیماری های رفتاری به ویژه ایدز است، گفت: این نهاد علاوه بر راه اندازی باشگاه مثبت و اجرای برنامه های فرهنگسازی، آزمایشHIV را در مراکز کاهش آسیب انجام می دهد که در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش، برنامه های حمایتی و آموزشی اجرا می کند.
در این مراسم حاضران از باشگاه مثبت بازدید کردند.
به گزارش ایرنا طبق آخرین آمار ارائه شده، بیش از 34 میلیون نفر در جهان به ایدز مبتلا شده اند که کمتر از نیم درصد مردم جهان را شامل می شود.
طبق گفته بسیاری از صاحب نظران، روند انتقال و ابتلا به بیماری ایدز در بسیاری از کشورهای دنیا کنترل شده است ولی برخی کشورها از جمله ایران از جمله کشورهایی هستند که روند کنترل این بیماری هنوز به اجرا در نیامده و باید برنامه ریزی های لازم در این خصوص انجام گیرد.
نخستین مورد گزارش و ثبت شده ابتلا به ایدز در ایران مربوط به سال 1366 و در مورد یک کودک شش ساله مبتلا به بیماری هموفیلی است که فرآورده های خونی آلوده دریافت کرده بود. 
در 29 سال گذشته بررسی روند ابتلا و درمان بیماری ایدز در جامعه سنتی ایران با مشکلات زیادی همراه بوده است که نقطه اساسی و عطف آن، فقر فرهنگی و نبود نگاه مناسب به ایدزی ها و انگ زدن به این افراد است.
طبق آخرین آمار ارائه شده 27 هزار نفر مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده است که البته بسیاری از صاحب نظران بر این اعتقاد هستند که تعداد افراد مبتلای شناسایی نشده بسیار بیشتر به نظر می رسد.
در آذربایجان غربی طبق آخرین آمار، مبتلایان به ایدز(اچ.آی.وی) حدود 350 نفر اعلام شده است که البته این تعداد نیز به تبع کل کشور بخشی از همه مبتلایان است.
اخبار لحظه ای آذربایجان غربی را در کانال تلگرامی ایرنای آذربایجان غربی به آدرس @IRNAOROMIYE دنبال کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
0
0
از طوسی هم یه تست بگیرین لطفا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین