کد خبر: ۴۲۵۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
سفارت ژاپن اعلام کرد؛

کمک‌های اهدایی دولت ژاپن به پروژه‌های ایران برای سال ۲۰۱۷

مرکز اطلاع‌رسانی و فرهنگی سفارت ژاپن گزارشی از کمک اهدایی دولت ژاپن به پروژه‌های ایران برای سال ۲۰۱۷ از طریق سازمان‌های بین‌المللی ارائه داد.
آفتاب‌‌نیوز :
در متن این گزارش آمده است: دولت ژاپن تصمیم به اهدا ۶/۹۰ میلیون دلار به پنج پروژه زیر در ایران از طریق سازمان‌های بین‌المللی گرفته است.

ژاپن تمایل خود را برای ادامه کمک تا مبلغ ۴۰ بیلیون ین ژاپن درسال، برای چهار سال آتی ابراز کرده که شروع آن از ۲۰۱۷ می‌باشد.

این تصمیم در کنفرانس بلژیک در خصوص افغانستان که در اکتبر ۲۰۱۶ برگزار شد، ‌تاکید بر ادامه هرچه بیشتر کمک‌های اخیر به افغانستان، روابط دو جانبه بین ژاپن و ایران و همچنین مسائل انسان دوستانه داشته است.

به گزارش ایسنا، دولت ژاپن کمک فراگیر خود به ثبات منطقه خاورمیانه را در کنفرانس سران گروه ۷ ایسه شیما در ماه مه ۲۰۱۶ ابراز کرده است. هدف این کمک ایجاد یک « جامعه بردبار و با ثبات »‌در منطقه می‌باشد.

برنامه عمران سازمان ملل متحد UNDP: یک میلیون دلار کمک به برنامه احیاء‌دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی با اجرای برنامه های کشاورزی پایدار و حفظ تنوع زیستی.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان UNHCR : حدود دو میلیون دلار حمایت و کمک انسان دوستانه به پناهندگان افغانی در ایران.

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد UNODC: تقریبا ۱/۹ میلیون دلار به :‌کنترل مرزی، ظرفیت سازی برای بازرسی و همکاری منطقه ای  و بین‌المللی در خصوص مبارزه با مواد مخدر و مواد شیمیایی غیرقانونی.

همکاری گمرکی : مبارزه با پول شویی و مبارزه با تامین مالی برای تروریسم در جهت استانداردها و موازین سازمان ملل متحد و خط مشی FATF

سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد   UNIDO   ؛ 0/5  میلیون دلار
ارتقاء‌جامع صنایع بندر چابهار به بازار جهانی / منطقه ای از طریق بالابردن دسترسی بازار

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ICRC ؛  ۱/۵ میلیون دلار
فعالیت های اضطراری در ایران


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین